Barcelona właśnie oficjalnie ogłosiła współpracę z Rolling Stones, a członkowie zespołu - Keith Richards, Mick Jagger i Ronnie Woo zapozowali w koszulkach już z nowym logiem. To niezwykły miraż, bo dotyczy jednego z najbardziej rozpoznawalnych klubów sportowych na świecie i jednej z najsłynniejszych kapel rockowych w historii. Na dodatek muzycy będą promowani podczas jednego najchętniej oglądanych meczów przez kibiców z całego świata. El Clasico elektryzuje zawsze. Od poprzedniego sezonu głównym sponsorem Barcelony jest Spotify (umowę podpisano na 12 lat), czyli jedna z najczęściej wybieranych platform streamingowych przede wszystkim do słuchania muzyki. Korzysta z niego ponad pół miliarda użytkowników na całym świecie. Spotify współpracę z Barceloną wykorzystuje też do promowania wybranych przez siebie artystów. W poprzednim sezonie podczas jesiennego El Clasico piłkarze "Dumy Katalonii" mieli na koszulce sowę, czyli symbol związany z kanadyjskim raperem Drake’m. W rewanżu na Camp Nou było logo reklamujące płytę "Motomami" hiszpańskiej wokalistki Rosalii. Teraz czas na Rolling Stones, którzy 20 października wydadzą nowy album "Hackney Diamonds" z już opublikowanym singlem "Angry". W poniedziałek do sprzedaży trafią koszulki z charakterystycznym językiem. Ma być ich tylko 1899 sztuk. Do kupienia mają być także 22 koszulki podpisane przez piłkarzy i piłkarki Barcelony, które zagrają w podstawowym składzie odpowiednio w meczach z Realem i Sevillą. W piątek będzie można też nabyć nowy album Rolling Stones we wersji klubowej - będzie to winyl z herbem Barcelony i koszulka retro z 1962 roku - wtedy powstała kapela. "Jesteśmy wielkimi fanami piłki nożnej. Pozdrawiamy piłkarzy, którzy zagrają i kibiców, którzy obejrzą ten ikoniczny mecz" - napisali Rolling Stones. - Kolejny raz sprawimy, że mecz Bacelona - Real zmieni się w globalną scenę piłki nożnej i muzyki. 28 października będzie El Clasico na boisku i drugie na naszych koszulkach, gdzie będzie logo jednej z największych żyjących legend rocka - stwierdził Juli Guiu, wiceprezes klubu ds. marketingu.