Rower stacjonarny - 5 powodów, dla których warto na nim ćwiczyć!

Zastanawiasz się, czy rower stacjonarny jest Ci potrzebny? Okazuje się, że to może być świetny sposób na aktywność fizyczną w zaciszu własnego domu. Sprawdź 5 powodów, dla których warto na nim ćwiczyć!

Treningi sportowe w domu mają wiele zalet. Pozwalają zaoszczędzić czas na dojazdy, a długofalowo — także pieniądze, które wydalibyśmy na siłownię lub zajęcia fitness. Dla wielu osób liczy się także prywatność i świadomość, że nikt nie obserwuje ich podczas treningu. Co więcej, wygoda i możliwość skorzystania z ulubionych sprzętów zawsze, gdy mamy na to ochotę, jest nieoceniona! Popularnym wyborem do ćwiczeń w domu jest rower stacjonarny. To urządzenie zajmuje niewiele miejsca i zmieści się nawet w małym mieszkaniu. Równocześnie daje naprawdę duże możliwości, z których warto skorzystać! Dlaczego?

1. Możesz ćwiczyć bez względu na pogodę

Bieganie, jazda na rolkach lub na rowerze — to przyjemne rodzaje aktywności, jednak wymagają ładnej pogody i często deszcz czy obniżenie temperatury zniechęcają nas do regularnych treningów lub stanowią wymówkę, przez którą odkładamy regularny ruch. A jest on przecież niezbędny do utrzymania dobrej formy i zdrowego trybu życia. Rower stacjonarny pozwala na komfortowe ćwiczenie pod dachem i może być zamiennikiem lub uzupełnieniem innych aktywności — jeśli należymy do miłośników sportu na świeżym powietrzu. Możliwość ćwiczeń w domu okazuje się nieoceniona zwłaszcza jesienią i zimą — a także w dobie obecnej pandemii, kiedy domowe treningi są dla nas bezpieczniejsze.

2. Rower stacjonarny poprawia kondycję, siłę i wytrzymałość

Ta forma aktywności ma wszechstronny, pozytywny wpływ na nasz organizm i jest kwalifikowana jako ćwiczenia cardio, czyli poprawiające wydolność organizmu. Jazda na rowerze stacjonarnym doskonale dotlenia, pozwala na wzmocnienie mięśni i wysmuklenie dolnych partii ciała, obniża poziom złego cholesterolu, a także zwiększa wydolność płuc oraz wydolność krążeniową. Równocześnie umożliwia utrzymanie równomiernego tempa, co jest istotne dla osób, które muszą pilnować właściwego tętna. Godzina jazdy na rowerze stacjonarnym pozwala spalić aż 500 zbędnych kalorii i sprawia, że mamy więcej siły w nogach. Zwiększa także masę kostną i poprawia naszą mobilność. To bardzo dużo korzyści jak na jedno, proste urządzenie!

3. Jest dobrym wyborem dla każdego

Rower stacjonarny dostępny na stronie Marbo-Sport.pl to dobra forma aktywności dla osób w każdym wieku i z różnymi możliwościami fizycznymi. Sprawdzi się zarówno jako uzupełnienie treningów osoby regularnie ćwiczącej, jak i forma aktywności dla seniora czy rozpoczęcie przygody ze sportem. Pozycja siedząca ułatwia ćwiczenia osobom starszym i otyłym, a także tym, którzy mają trudności z utrzymaniem równowagi. Jest także nieobciążająca dla kręgosłupa. W wersji poziomej rower stacjonarny dodatkowo jest bezpieczny dla stawów kolanowych. 

4. Z łatwością dopasujesz tempo i obciążenie do swoich możliwości

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym nie wymagają specjalnego przygotowania. Mogą być świetnym wdrożeniem do regularnej pracy nad własnym ciałem lub uzupełnieniem naszych normalnych treningów, ponieważ tempo, obciążenie, a także czas trwania ćwiczeń dopasowujemy do swoich możliwości i oczekiwań. W sklepach znajdziemy różne modele rowerów stacjonarnych — niektóre z nich mają wiele funkcji, w tym regulację oporu, a nawet sprawdzanie pulsu i wbudowane komputerki z planami treningowymi, które pozwalają na bardziej efektywne ćwiczenia.

5. Połączysz ćwiczenia z relaksem

To chyba najprzyjemniejsze w ćwiczeniach na rowerze stacjonarnym! Podczas treningu możesz słuchać muzyki, podcastów lub audiobooków, a nawet oglądać filmy i seriale — wystarczy, że ustawisz rower naprzeciwko komputera lub telewizora. Niektóre modele rowerów stacjonarnych mają nawet wbudowane miejsce na tablet. Dzięki temu możemy łączyć przyjemne z pożytecznym, a codzienny relaks z ulubionym serialem będzie mieć równocześnie mieć pozytywny wpływ na nasze zdrowie. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla osób, które szybko się nudzą podczas treningów, a także dla tych, którzy mają niewiele czasu i chcą wykorzystać go w pełni.