Zawodowe kolarstwo należy do tych dyscyplin, które żywo interesują sponsorów. Nic dziwnego, skoro zmagania zawodników podczas takich imprez jak Tour de France czy Tour de Pologne śledzą na trasie rzesze kibiców, a kolejne przed telewizorami oraz w sieci. To znajduje odzwierciedlenie w liczbie doniesień medialnych. Od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2018 roku Majka odnotował w sumie 21 817 publikacji w internecie, social media, prasie, radiu i TV. W tym samym czasie o Włoszczowskiej wspomniano w 7 817 informacjach. Majka ilościowo zwyciężył we wszystkich mediach, natomiast Włoszczowska procentowo zyskała najwięcej w social media - aż 62% doniesień na jej temat pochodziło z sieci. Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oszacowali również wartość publikacji na temat sportowców w mediach tradycyjnych. Ekwiwalent reklamowy materiałów o Mai Włoszczowskiej wyniósł 24 mln zł. Rafał Majka wyraźnie zdystansował swoją rywalkę także pod tym względem. AVE analizowanych doniesień wyniosło aż 64,5 mln zł. Dla obojga sportowców social media przeważały w przekazie nad tradycyjnymi źródłami. Majka zebrał łącznie 11 369 wpisów i komentarzy, Włoszczowska o ponad połowę mniej, a dokładnie 4 884. Głównym kanałem wzmianek był dla nich Facebook, przy czym w przypadku kolarki serwis ten dostarczył aż 91 proc. przekazu w mediach społecznościowych (4 400 informacji). Gwiazdor kolarstwa szosowego odnotował na Facebooku 8 909 publikacji, co stanowiło 78 proc. doniesień w social media. O Majce często wspominano również na Twitterze - 2 086 materiałów (18 proc.). Pobierz infografikę "Sportowa wojna płci" Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie. O badaniu: Analiza "Sportowa wojna płci" to cykliczny raport, który ma na celu porównanie medialności dwojga sportowców - kobiety i mężczyzny - reprezentujących tę samą dyscyplinę sportu. Badanie obejmuje materiał z ostatniego roku. Wyniki podsumowania prezentowane są w formie infografiki. Metoda: ilościowa analiza danych Materiał badawczy: publikacje pochodzące z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowch, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalneAnalizowane słowa kluczowe: nazwiska we wszystkich przypadkach deklinacyjnych Badanie prowadzone jest od stycznia 2018 roku.