Cyberpunk 2077 i Dying Light 2 - polskie zapowiedzi na E3

Od 12 do 14 czerwca w Centrum Kongresowym w Los Angeles odbyły się 21 targi gier komputerowych Electronic Entertainment Expo - najważniejsze na świecie wydarzenie związane z przemysłem rozrywki interaktywnej. To prawdziwe święto graczy - to tutaj największe studia po raz pierwszy prezentują zajawki nadchodzących produkcji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził informacje z polskich serwisów www oraz polskojęzyczne wpisy i komentarze w social media w dniach 12-14 czerwca 2018. Z analizy wynika, że tegoroczne targi w Kalifornii cieszyły się sporym zainteresowaniem w sieci - polscy internauci wspomnieli o E3 w 8 848 informacjach.

Każda edycja wydarzenia niesie ze sobą zwiastuny najnowszych produkcji kluczowych światowych wydawnictw. Podczas tegorocznego E3 na konferencjach poprzedzających i towarzyszących wydarzeniu zaprezentowano całą masę tytułów. Wśród najbardziej interesujących zapowiedzi znalazły się dwie polskie: wyczekiwany od 5 lat Cyberpunk 2077 wydawnictwa CD PROJECT RED - twórcy kultowego Wiedźmina -  oraz druga część świetnie przyjętej w 2015 roku gry Dying Light, ze stajni Techland.

Nic dziwnego, że na Twitchu - platformie streamingowej przeznaczonej dla graczy -  szczyt oglądalności w tym roku sięgnął niemal 1 500 tys. widzów.

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzili, jak obie gry zostały odebrane przez polskich internautów.

Zwiastun Cyberpunk 2077 - gry, której akcja toczy się w tytułowym roku 2077, w skorumpowanym, mrocznym, ale i bardzo rozwiniętym technologicznie mieście Night City - wywołał prawdziwe poruszenie. Gracze czekali na niego aż 5 lat, tyle minęło od ostatniej zapowiedzi. W zaledwie 10 godzin trailer został wyświetlony na YouTubie ponad 2 mln razy.

Buzz wokół tytułu zwiększyły wpisy znanych amatorów gier.

Ojciec cyberpunka, pisarz SF, który stworzył pojęcie cyberprzestrzeni i jako pierwszy opisał koncepcję Internetu, William Gibson na swoim Twitterze napisał: "Trailer Cyberpunka 2077 sprawia wrażenie GTA ubranego w sztampowy kostium retro-future w stylu lat 80, ale hej, to tylko moje zdanie."

Choć z badań PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że większość opinii w sieci miała wydźwięk neutralny (61 proc.) , to negatywnych reakcji polskich internautów było zaledwie 4 proc. 35 proc. stanowiły wypowiedzi pozytywne.

Na temat nowej produkcji CD PROJECT RED w social media i na portalach internetowych pojawiło się łącznie 6 523 publikacji. To o ponad 4,5 tys. więcej niż o najnowszym tytule Techlandu. 

Dying Light 2 to sequel gry z 2015 roku, której fabuła toczy się w postapokaliptycznym świecie pełnym zombie. Trzy lata temu zdobyła rzesze fanów, którzy wiernie kibicują zarówno grze, jak i wydawnictwu!  Zapowiedź na E3 była wielkim zaskoczeniem dla uczestników - nikt nie spodziewał się, że na konferencji Microsoftu zobaczy gameplay kolejnego polskiego tytułu! 

Zaskoczenie to widać także w ilości wzmianek. W przeciwieństwie do cyberpunkowej produkcji warszawiaków, o której mówiło się już przed eventem, o wrocławskim studio i ich produkcji w Internecie było od jakiegoś czasu dość cicho. Stosunkowo mała liczba wzmianek nie powinna zatem dziwić.

Od 12-14 czerwca pojawiło się łącznie 1 824 wzmianek i komentarzy dotyczących Dying Light 2. 64 procent z nich było neutralnych, 33 proc. pozytywnych i tylko trzy negatywne.

Tegoroczne E3 wzbudziło wyjątkowe zainteresowanie, co znalazło odzwierciedlenie w ilości wzmianek w sieci. Z całą pewnością dla polskich graczy najważniejsze było to, że i Polska miała tam swoje przysłowiowe 5 minut. Własne miejsce na scenie E3 to zapewne dopiero początek ambitnej drogi wyróżnionych rodzimych produkcji. Mocny start za nami!

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje