5 ćwiczeń na wyrzeźbione plecy

Wyrzeźbione plecy to jeden z głównych celów treningowych każdego, kto na poważnie podchodzi do pracy nad swoim ciałem. Jak skutecznie je wyrzeźbić? Które ćwiczenia przynoszą najlepsze efekty? Poznaj top 5 ćwiczeń na plecy, które trzeba znać!

Artykuł sponsorowany

"Dziś robię plecy" - poznaj ćwiczenia, które najlepiej je wyrzeźbią!

Wraz z serwisem poradyfit.pl proponujemy doskonałe ćwiczenia, dzięki którym mięśnie Twoich pleców staną się pięknie wyrzeźbione. Na stronie znajdziesz dużo więcej propozycji treningowych i porad na temat odżywiania, urody oraz zdrowia. Jakie ćwiczenia na wyrzeźbione plecy warto uwzględnić w swoim planie treningowym?

1. Martwy ciąg

To klasyka w ćwiczeniach na mocne i wyrzeźbione plecy. Celem martwych ciągów jest pobudzenie układu nerwowego i hormonalnego. To idealne ćwiczenie na początek treningu, ponieważ nasze ciało jest wtedy silne i warto to wykorzystać. Zrób 3 serie po 5 powtórzeń z dość sporym ciężarem. Pamiętaj jednak, że co za dużo to niezdrowo - liczna ilość powtórzeń prowadzi do przeforsowania, czyli do przeciążenia stabilizatorów.

2. Podciąganie na drążku

Absolutny klasyk w kwestii wyrzeźbionych pleców. W dodatku możesz wykonywać je nawet w domu - wystarczy powiesić drążek... i już zaprzęgasz do ćwiczenia aż 12 mięśni pleców. Dzięki podciąganiom ćwiczysz mięsień najszerszy grzbietu, prostownik grzbietu, mięsień pośladkowy większy, mięsień prosty i skośny brzucha, mięsień trójgłowy i dwugłowy ramienia, mięśnie dwugłowe i czworogłowe, płaszczkowate i brzuchate łydki. Technik wykonywania jest kilka. Do trzech najpopularniejszych zalicza się:

  • chin-up, czyli podciąganie podchwytem,
  • pull-up podciąganie szerokim nadchwytem,
  • podciąganie australijskie.

3. Wiosłowanie hantlą

Wszystkie odmiany wiosłowania są doskonałymi środkami do celu, czyli do perfekcyjnie wyrzeźbionych pleców. Kluczem do sukcesu są tutaj odpowiednie wagowo hantle oraz rodzaj wykonywanego ćwiczenia. Jeśli dopiero zaczynasz swoją treningową przygodę, najlepszą pozycją będzie naprzemienne wiosłowanie hantlami w pozycji stojącej. Rozstaw nogi na szerokość bioder i ugnij lekko kolana. Biodra wypchnij do tyłu. Następnie pochyl się do przodu i w pełni wyprostuj ramiona. Hantle powinny znajdować się równolegle nad podłożem. Ściągnij łopatki i skieruj łokieć za plecy  -  hantel powinien znajdować się tuż z boku. Ćwicz na zmianę prawą i lewą rękę.

4. Superman/superwoman

Często najskuteczniejsze i najbardziej efektywne bywają najprostsze ćwiczenia, tak ja to, które możesz wykonywać bez żadnego sprzętu. Superman zdecydowanie pomoże Ci mieć super plecy! Polega na podnoszeniu klatki piersiowej, rąk i nóg z pozycji leżącej na brzuchu. Proste, a jakie skuteczne!

5. Face pull

To przyciąganie liny z wyciągu. Docenisz je za to, że podczas ćwiczenia aktywuje się cały kompleks mięśni naramiennych. Lina pozwala zachować odpowiednią mobilność stawów. Mówiąc najprościej: uchroni Cię przed kontuzją. Jak wykonać face pull? Po prostu stań naprzeciwko wyciągu i złap linę wyciągu górnego. Ugnij kolana i wyprostuj plecy, a ciało delikatnie lekko odchyl do tyłu. Teraz wystarczy przyciągać uchwyty do siebie. Pamiętaj, by znalazły się one dokładnie nad linię barkową. Wykonaj 3 x 15 powtórzeń.

Życzymy udanego treningu!

Artykuł sponsorowany

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Strona główna INTERIA.PL