Przedwczoraj opublikowaliśmy informację o sukcesach 19-osobowej załogi jachtu Ambersail II, w jednych z najtrudniejszych regat świata - Rolex Fastnet Race. Dzisiaj o sprostowanie tej informacji zwrócił się do Interii jeden z członków załogi Sailing Poland, twierdząc że Polacy z Ambersail II płynęli pod litewską banderą, natomiast najszybszymi na mecie Polakami był właśnie Sailing Poland, jak to napisała jedna z gazet “jacht w 100-procentach polski, tzn. pod polską banderą, z polskim skipperem Maciejem Marczewskim i polską załogą". Tak, przyznajemy, popełniliśmy błąd nie pisząc o banderze. Ale podtrzymujemy informacje na temat sukcesów odniesionych przez Polaków. Niżej publikujemy maila od Pani Komandor Marty Majoch, w którym prostuje informacje o zwycięzcach regat, jakie wczoraj opublikowała prasa. Jedna z gazet twierdzi, że "Sailing Poland to jacht w 100-procentach polski, tzn. pod polską banderą, z polskim skipperem Maciejem Marczewskim i polską załogą. Dlatego czas Sailing Poland jest rekordem Polski na trasie Fastnet - 2 dni 5 godzin 6 min 22 sekundy. Był 21 wynikiem. W klasyfikacji punktowej Sailing Poland był 54."Szefowa Super Yahchts Marta Majoch przedstawia stan faktyczny. Zgodnie z nim, z załoga Sailing Poland nie była w 100-procentach polska. Jedną z najważniejszych funkcji na jachcie SP powierzył nowozelandzkiemu żeglarzowi regatowemu Toni Mutterowi.<a href="https://www.facebook.com/watch/?v=2372512196324495"> Informację tę można znaleźć na FB Sailing Poland</a>. Jacht Volvo 65 TC 6 Maphre również nie jest polskim jachtem, został jedynie przemalowany, a niezmiennie pozostaje w rękach hiszpańskich. Zgłoszono go jedynie do regat pod polską banderą, taka praktyka w elitarnym świecie żeglarstwa jest niespotykana.ew