Ekipa z Brackley celowo opóźniła prezentację tegorocznego bolidu, tak, aby mieć więcej czasu na dopracowanie szczegółów. Jak zapowiadał szef działu technicznego Mercedesa - Norbert Haug samochód W03 nie posiada rewolucyjnych rozwiązań i jest utrzymany w tegorocznej konwencji. Przód auta został obniżony w charakterystyczny sposób, na jaki zdecydowała się większość ekip (uskok na wysokości łączenia nosa z kokpitem). Kierowcy Mercedes.GP Nico Rosberg i Michael Schumacher sprawdzali nowy model W03 podczas prywatnych testów na torach Silverstone i w Barcelonie. Według słów szefa stajni Ross'a Brawn'a, bazą wyjściową do tegorocznej konstrukcji był model z roku ubiegłego. "W zeszłym roku stworzyliśmy bardzo śmiałą konstrukcję i chociaż rewolucyjne elementy nie zawsze spełniają pokładanych w nich nadziei, zdobyte doświadczenie okazało się bezcenne przy budowie samochodu na sezon 2012. Model W03 jest również bardziej zintegrowanym pakietem, co odzwierciedla coraz mocniejsze więzi naszych technicznych załóg usytuowanych w Brackley - powiedział szef ekipy Mercedesa, Ross Brawn.