- Miniona doba była najsłabsza ze wszystkich. Słabe wiatry zmniejszyły prędkość naszego jachtu. Nadal jednak jest to wynik bardzo dobry, ponieważ żaden z jednokadłubowców, startujących w rejsie non stop dookoła świata, nie był przy Wyspach Kanaryjskich tak szybko jak my - z pokładu jachtu melduje kapitan Roman Paszke. W ciągu minionej doby Bank BPH pokonał 235 mil morskich ze średnią prędkością 9,8 węzła. Jacht żegluje kursem 195 stopni, przy wietrze o prędkości 8 węzłów, wiejącym z zachodu. Na jachcie pojawiły się pierwsze drobne awarie, które załoga usuwa na bieżąco. - Uszkodzeniu uległ alternator, ładujący nasze akumulatory na jachcie, rzecz wydawałoby się mało związana z żeglarstwem. Jednak w dobie współczesnych technologii, które potrzebują prądu, bez niego, nie ma co marzyć o rekordach. Alternator został naprawiony i prąd dalej płynie do akumulatorów. - mówi Robert Janecki i dodaje - Na maszcie umieszczonych jest 8 zegarów, które wyświetlają wiele ważnych informacji dla sternika. Przedstawię dzisiaj dwie pierwsze. Boat Speed - wyświetla aktualną prędkość jachtu. Target Boat Speed - wyświetla docelową prędkość jachtu (idealną), wynikającą z biegunowych wykresów polarnych dla danego jachtu. Mówiąc krótko, jeżeli Boat Speed wynosi 12 węzłów, a Target Boat Speed wyświetla 14 węzłów, jest to informacja dla sternika, że powinien dokonać zmian w trymie jachtu, aby jak najbardziej zbliżyć się do wartości docelowej (idealnej). Aby taki komunikat można było wyświetlać, potrzebny jest prąd.