W piątek symbolicznie zakończono prace budowlane, a po zmodernizowanej trasie próbnym kursem przejechał pierwszy tramwaj. Dla ruchu samochodowego trasa zostanie otwarta 11 października, a dla tramwajowego ? 12 października. Inwestycję ukończono siedem miesięcy przed planowanym terminem. Wartość wykonanych prac wyniosła 86 mln zł. Dla przeprowadzenia bezkolizyjnego ruchu tramwajowego na trasie wybudowano też ponad 70-metrowy wiadukt drogowy dla jezdni południowej. Ul. Lotnicza przed przebudową była trasą jednojezdniową, pokrytą zniszczoną, kamienną kostką. Obecnie jest to ulica dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W ramach prac wykonano też m.in. oświetlenie, sygnalizację uliczną i ścieżkę rowerową. Zdaniem wiceprezydenta Wrocławia Macieja Bluja przebudowa trasa jest bardzo istotna w kontekście przygotowań miasta do Euro 2012. ?To jest dojazd z centrum miasta do stadionu. Przy wydarzeniach sportowych takiej rangi znaczna część ludzi zanim trafi na stadion, chce poznać miasto, więc na to będziemy przygotowani. Poza tym to droga bardzo potrzebna wrocławianom na co dzień? ? dodał Bluj. Dyrektor kontraktu z firmy Skanska Dariusz Kotarski powiedział PAP, że w czasie prac natrafiono m.in. na niewypały i ze względów bezpieczeństwa cały teren został przeszukany przez saperów. -Prosiliśmy saperów o pomoc z uwagi na głębokie wykopy i na to, że w czasie wojny było tu niemieckie lotnisko polowe oraz zakład, który produkował amunicję. W sumie znaleziono ponad 250 sztuk różnej amunicji, nawet 100-kilogramowe bomby, moździerze, czy granaty ręczne? ? mówił Kotarski. W trakcie projektowania jest przebudowa drugiego - ostatniego odcinka ul. Lotniczej. Stadion na Euro 2012 ma pomieścić 44 tys. widzów. Cały obiekt z infrastrukturą, parkingami, salami konferencyjnymi, gastronomią, promenadą i zielenią zajmie 21 hektarów. Budowa ma się zakończyć w grudniu 2010 r.