Radio Euro jest przede wszystkim odpowiedzią na wyzwanie, przed jakim stanęła Polska w związku z organizacją Euro 2012. Oferta przygotowywana jest przede wszystkim z myślą o użytkownikach internetu mobilnego, którzy o każdej porze i w każdym miejscu otrzymają dźwięk, obraz i tekst. PR Euro za pośrednictwem nadajników naziemnych słyszalne będzie na falach Programu 4 Polskiego Radia i dostępne w pierwszym w Polsce audio-portalu. Będzie wyspecjalizowane w relacjonowaniu wydarzeń sportowych oraz w audycjach na żywo z udziałem słuchaczy. Pierwszy sprawdzian Radio Euro miałoby przejść podczas tegorocznych finałów piłkarskich mistrzostw Europy w Austrii i Szwajcarii, a następnie podczas igrzysk olimpijskich w Pekinie. Radio ma być projektem pilotażowym, a przyjęte rozwiązania mają być następnie przenoszone na pozostałe anteny. "Polskie Radio Euro wprowadzi Polskie Radio w świat nowoczesny, w świat, który zdominuje rynek medialny za kilka lat. Tworząc program radiowy multimedialny staniemy się ważnym graczem na tym rynku" - powiedział dyrektor Radia Euro Szymon Sławiński. "Chcemy, aby Radio Euro wpierało tworzenie społeczeństwa obywatelskiego, integrowało środowiska młodzieżowe i środowiska lokalne wokół sportu i wokół wydarzeń Euro 2012. Będziemy aranżować szereg imprez i turniejów piłkarskich, promować wzorce i style zachowań na stadionach i wokół nich. Naszym celem jest również wielka społeczna mobilizacja, która ma zachęcać do aktywności, przeciwstawiać się nietolerancji i ksenofobii" - dodał Sławiński. Poza tematyką sportową w Radiu Euro znajdą się programy poświęcone kulturze, gospodarce, rynkom pracy, obyczajom krajów europejskich, a także specjalistyczne audycje poświęcone sprawom Unii Europejskiej. Uzupełnieniem będą cykle nauki języków obcych. Specjalne miejsce przeznaczone będzie dla Ukrainy, współorganizatora Euro 2012. Obecnie (po ubiegłorocznych zmianach częstotliwości) Radio Bis obejmuje swoim zasięgiem 30 procent powierzchni Polski. Jak zapowiedział prezes Polskiego Radia, Krzysztof Czabański, zasięg ten ma być zwielokrotniony dzięki multimediom. "Zrobimy radio ogólnokrajowe" zadeklarował. Podkreślił jednocześnie, że wyznacznikiem sukcesu radia nie ma być "bożek słuchalności", ale "jakość produktu".