Reklama

Reklama

Sportfive wznawia rozmowy z TVP o pokazywaniu meczów reprezentacji

W środę wieczorem szef polskiego oddziału Sportfive Andrzej Placzyński poinformował, że wznowione zostały negocjacje z TVP w sprawie całego pakietu meczów piłkarskiej drużyny narodowej, w tym pozostałych spotkań eliminacji MŚ 2014.

- Ponownie siadamy do stołu, aby negocjować warunki umowy z TVP. Jestem optymistą. Myślę, że się dogadamy - powiedział Placzyński.
Dotychczasowe rozmowy prowadzone przez TVP ze spółką Sportfive posiadającą prawa do transmisji nie przyniosły rezultatu i oba mecze, którymi "Biało-czerwoni" zainaugurują eliminacje do mundialu w Brazylii w 2014 r., kibice będą mogli obejrzeć jedynie w płatnym systemie pay-per-view, zamawiając usługę na platformach cyfrowych bądź w sieciach kablowych.

Stanowisko w tej sprawie zajęła w czwartek KRRiT. W jej oświadczeniu podkreślono, że mecze eliminacyjne, podobnie jak półfinały i finały piłkarskich mistrzostw świata czy Europy oraz inne z udziałem reprezentacji Polski w ramach oficjalnych rozgrywek są uznawane za ważne wydarzenia społeczne i - zgodnie z przepisami stosownej ustawy z 29 grudnia 1992 r. - nadawca bezpośrednią transmisję powinien nadać tylko w programie ogólnopolskim, dostępnym w całości bez opłaty, z wyłączeniem opłat abonamentowych i podstawowych opłat pobieranych przez operatorów sieci kablowych.

KRRiT zwróciła jednak uwagę, że artykuł 20b ust.6 tej ustawy wskazuje, że brak transmisji może mieć miejsce jedynie w przypadku wykazania, że żaden nadawca nie wyraził gotowości zawarcia umowy umożliwiającej nadanie transmisji. Tak właśnie sytuację z najbliższymi meczami polskich piłkarzy ocenia będąca właścicielem praw firma Sportfive.

Według KRRiT, dokonanie oceny, czy podmioty wyraziły gotowość zawarcia kontraktu, poza faktem finalnego braku porozumienia, możliwe będzie dzięki sprawdzeniu warunków negocjowanej umowy oraz tego, czy zaoferowanie zawarcia umowy nie miało charakteru czynności pozornej.

W oświadczeniu nie ma jednak informacji, czy KRRiT zbada tę kwestię.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL