Liderem mistrzostw świata po siedmiu rundach jest broniący tytułu Francuz Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC), który dotychczas zgromadził 142 pkt. Drugi Estończyk Ott Tanak (Toyota Yaris WRC) ma 140, a trzeci Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 WRC) - 132 pkt. Wszystko wskazuje, że walkę o tytuł w sezonie 2019 stoczy między sobą właśnie ta trójka; pozostali mają już do liderów ponad 60 pkt straty. Ogier, który w tym roku już sześć razy stanął na podium imprez MŚ, przed startem na Sardynii uważa, że czeka go bardzo trudne zadanie. - Spodziewam się trudnego weekendu. Pierwsza pozycja startowa na Sardynii oznacza, że już teraz mogę obawiać się o wynik. Będziemy bowiem czyścić rywalom trasę. Do tego pogoda także chyba nie będzie sprzyjająca, nic nie zapowiada deszczu, ma być upał. Ale oczywiście pojedziemy maksymalnie szybko, zobaczymy, ile punktów uda się zdobyć - powiedział Ogier, który przed rokiem był w tym rajdzie drugi, a z Neuville'em przegrał o... 0,7 s. Trasa na Sardynii ma 19 szutrowych odcinków specjalnych o długości 313,4 km. W sumie z dojazdami przez trzy dni kierowcy przejadą ponad 1300 km. Walkę o zwycięstwo zapowiada także Tanak, który triumfował tu w 2017 roku. - Lubię te trasy, jestem przecież wychowany na szutrach. Będę walczył o zwycięstwo, lepiej się czuję na takiej nawierzchni niż na asfalcie. Organizatorzy wprowadzili pewne korekty trasy, a to dobrze, bo nikt nie będzie jechał "na pamięć". Zapowiada się gorący weekend, nie tylko ze względu na przewidywane upały - przyznał Estończyk. Rajd Sardynii rozgrywany jest od 1973 roku, ale dopiero w 2004 stał się rundą mistrzostw świata WRC. Wcześniej taki status miał we Włoszech Rajd San Remo, rozgrywany w całości na asfalcie. Włoska runda mistrzostw świata zapisała się w historii jaki jedyna, którą wygrała kobieta. Udało się to w 1981 roku Francuzce Michele Mouton, jadącej Audi Quattro. Jedyną polską załogą na Sardynii będą Kajetanowicz z pilotem Maciejem Szczepaniakiem. To będzie ich trzeci start w tym sezonie. Po poważnych problemach technicznych z VW Polo GTi R5 w Argentynie, trzykrotny mistrz Europy zdecydował się na zmianę samochodu i będzie walczył sprawdzoną Skodą Fabią R5. Rajd zaczyna się w czwartek wieczornym i widowiskowym odcinkiem specjalnym Ittiri Arena Show (2,0 km). W piątek kierowcy pokonają cztery odcinki specjalne, ale każdy dwukrotnie. W sobotę w programie są trzy próby w dwóch pętlach. W niedzielę - na zakończenie imprezy - załogi dwukrotnie przejadą odcinki Cala Flumini (14,06 km) i Sassari-Argentiera (6,89 km).