Drugie miejsce zajął Fin Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) - strata 1.06,1 do Loeba, na trzeciej pozycji uplasował się drugi, obok Loeba, fabryczny kierowca ekipy Citroena Hiszpan Dani Sordo (C4 WRC) - strata 1.07,1. Przed Rajdem Wielkiej Brytanii liderem klasyfikacji mistrzostw świata był Hirvonen, który miał jeden punkt przewagi nad Loebem. Hirvonen w jedenastu rajdach sezonu 2009 zgromadził 84 pkt, Loeb miał 83. Francuz stracił dwa punkty w Rajdzie Australii, który wygrał, ale decyzją Zespołu Sędziów Sportowych został ukarany jedną minutą za niehomologowany łącznik stabilizatora w swoim samochodzie. Po doliczeniu kary spadł na drugie miejsce, zwycięzcą rajdu w Australii został Mikko Hirvonen, który umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Na początku października Loeb wygrał Rajd Katalonii, Hirvonen był trzeci i przed ostatnią eliminacją różnica między nimi zmalała do 1 pkt. W historii startów w Rajdzie Wielkiej Brytanii (poprzednio Rajd Walii i RAC) Loeb miał na koncie jedno zwycięstwo w 2008 roku. Hirvonen także wygrał raz - w 2007. Od 2002 do 2005 cztery razy z rzędu triumfował Norweg Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), a w 2006 roku najszybszy był Fin Marcus Groenholm (Ford Focus WRC), który już zakończył karierę. Teraz Loebowi do zdobycia szóstego z rzędu tytułu wystarczyło zajęcie punktowanego miejsca przed Hirvonenem. Francuz objął prowadzenie po pierwszym odcinku specjalnym i nie dał się rywalowi wyprzedzić do końca imprezy. Fin walczący z Loebem o tytuł mistrza świata miał jednak w Anglii sporego pecha. Ostatniego dnia imprezy, na 15. odcinku specjalnym, przedostatnim w rajdzie - Port Talboy (17,2 km), gdy jego strata do Francuza wynosiła niespełna 19 s, stracił ponad jedną minutę z powodu uszkodzenia zapięcia przedniej maski samochodu, która otworzyła się w trakcie jazdy. Zajął na tym OS-ie 12. miejsce i definitywnie stracił szansę walki o mistrzostwo. Na pocieszenie Fin wygrał ostatni odcinek specjalny. Loeb odniósł 54. zwycięstwo w karierze i drugie z rzędu w Wielkiej Brytanii. "To był niesamowity sezon. Rozpoczęliśmy dobrze, później w połowie roku zaczęły się problemy i straciliśmy prowadzenie w mistrzostwach. Przyjechaliśmy tutaj mając punkt straty do Mikko. To była ogromna presja, my z niej wyszliśmy obronną ręką. Walka była bardzo ostra, to niesamowite, że sezon kończymy zwycięstwem i tytułem" - powiedział na mecie Loeb. Rozczarowany wynikami rajdu był Mikko Hirvonen. "Otwarta maska to ostatni z naszych problemów. Chyba wczoraj przegrałem rajd, tracąc zbyt dużo czasu na dwóch odcinkach. W przyszłym roku muszę jeździć szybciej. To był najlepszy rok w mojej karierze, ale zakończył się wielkim rozczarowaniem" - przyznał na mecie Hirvonen. W sezonie 2009 Loeb wygrał siedem z dwunastu eliminacji mistrzostw świata - triumfował w rajdach Irlandii, Norwegii, Cypru, Portugalii, Argentyny, Katalonii i Wielkiej Brytanii. W sezonie 2008, gdy rozegrano 15 eliminacji MŚ, Francuz był najszybszy w 11 imprezach - rajdach Monte Carlo, Meksyku, Argentyny, Sardynii, Grecji, Finlandii, Niemiec, Nowej Zelandii, Katalonii, Korsyki i Wielkiej Brytanii. Wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii: 1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4) 3:16.25,4 2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) strata 1.06,1 3. Dani Sordo (Hiszpania/Citroen C4) 1.07,1 4. Petter Solberg (Norwegia/Citroen C4) 1.28,1 5. Henning Solberg (Norwegia/Ford Focus) 6.28,0 6. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Focus) 7.46,0 7. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Focus) 12.11,9 8. Conrad Rautenbach (Zimbabwe/Citroen C4) 14.27,8 Zwycięzcy odcinków specjalnych: Sebastien Loeb - 9 (OS1, OS2, OS3, OS5, OS8, OS9, OS11, OS12, OS15), Mikko Hirvonen - 7 (OS4, OS6, OS7, OS10, OS13, OS14, OS16) Klasyfikacja końcowa rajdowych MŚ w sezonie 2009: 1. Sebastien Loeb (Francja) 93 pkt - mistrz świata 2. Mikko Hirvonen (Finlandia) 92 3. Dani Sordo (Hiszpania) 64 4. Jari-Matti Latvala (Finlandia) 41 5. Petter Solberg (Norwegia) 35 6. Henning Solberg (Norwegia) 33 7. Matthew Wilson (W. Brytania) 28 8. Sebastien Ogier (Francja) 24 9. Federico Villagra (Argentyna) 16 10. Conrad Rautenbach (Zimbabwe) 9 .. 16. Krzysztof Hołowczyc (Polska) 3 Klasyfikacja konstruktorów: 1. Citroen Racing 167 pkt - mistrz świata 2. Ford 140 3. Stobart-Ford 80 4. Citroen Junior Team 47 5. Munchi's-Ford 23