Członkami ligi zostały polskie wyścigi zgłoszone do UCI, z wyjątkiem imprez organizowanych przez Mazovia Team (organizatorzy nie przyjęli oferty). W pakiecie znalazło się 11 wyścigów (3 etapówki, 5 "klasyków", 3 Mistrzostwa Polski). Rywalizować będzie 7 zespołów ProLigi: Intel Action, PSB - Atlas - Orbea, DHL Author, Amore & Vita, Knauf, Legia Bazyliszek, Paged - MBK - Scout. Prowadzona będzie klasyfikacja indywidualna i drużynowa. Pierwszym wyścigiem ProLigi będzie Szlakiem Grodów Piastowskich (21-25 kwietnia). Rywalizacji patronuje Polsat Sport, który zapewnia 20-25 minutowe relacje z każdego wyścigu w tej stacji, a także informacje w wiadomościach sportowych w "Wydarzeniach" w Polsacie. Nagrodą główną jest "Złoty Rower SHIMANO", ufundowany przez firme R&P Pawlak, Ryszarda Pawlaka, oficjalnego dystrybutora produktów Shimano w Polsce. Po każdym wyścigu lider klasyfikacji będzie dekorowany żółtą koszulką. Oficjalna nazwa cyklu brzmi: Kolarska ProLiga Polsatu Sport o Złoty Rower Shimano. Czesław Lang, dyrektor Tour de Pologne: To świetna inicjatywa, popieram ją całym sercem. Jako organizatorowi Tour de Pologne zależy mi na rozwoju polskiego kolarstwa. Myślę, że wyścigi ProLigi będą znakomitym sprawdzianem umiejętności nie tylko zawodników, ale i grup zawodowych. Najlepsi na pewno pojadą w Tour de Pologne. Te wyścigu będą czymś w rodzaju matury, a TDP to już szkoła wyższa, uniwersytet kolarski. Kolarstwo potrzebuje obecnie identyfikacji, potrzebne są gwiazdy, także krajowe, jasne zasady rywalizacji i myślę ze ProLiga to spełnia. Marian Kmita, dyrektor Polsat Sport: Polsat Sport jest bardzo zainteresowany pokazywaniem kolarstwa. Mamy dobre doświadczenia po udziale sponsorowanej przez Polsat ekipy (CCC-Polsat) w Giro d'Italia w 2003 roku. Finalizujemy prawa do relacji Tour de Romandie i Tour de Suisse w latach 2006-2007, prowadzimy także rozmowy z TVP na temat współdziałania przy transmisjach z Tour de Pologne. Relacje z wyścigów krajowych wpisują się w ten program, poparliśmy zatem ideę kolarskiej ProLigi.