Po wielomiesięcznych negocjacjach doszło do podpisania oczekiwanej umowy sponsorskiej pomiędzy Ekstraklasą SA a Grupą Żywiec. Na mocy porozumienia Warka otrzymała tytuł Oficjalnego Sponsora Ekstraklasy. Umowa wchodzi w życie już od pierwszej kolejki Ekstraklasy rozgrywanej w 2009 r. i obowiązuje do końca rozgrywek piłkarskich rundy wiosennej 2011 r. "Jesteśmy zadowoleni z faktu podpisania oraz warunków umowy sponsorskiej z Ekstraklasą. Warka Oficjalnym Sponsorem Ekstraklasy brzmi dumnie. Wierzymy, że możemy wraz z kibicami zmieniać wizerunek polskiej piłki nożnej i być z niej dumni" - mówi Mariusz Borowiak, Dyrektor Sprzedaży i Dystrybucji Grupy Żywiec S.A. "Jestem przekonany, że taki partner był Ekstraklasie potrzebny - nie ukrywam, iż umowa ma wiele bardzo ciekawych aspektów, a wspólne projekty dadzą mnóstwo korzyści naszym klubom ale też - co dla Ekstraklasy jest niezmiernie ważne - naszym kibicom. Myślę, że szeroko pojęte aktywności Grupy Żywiec związane z wspieraniem i promocją Ekstraklasy dostrzegą Państwo już niebawem " - mówi Prezes Ekstraklasy SA Andrzej Rusko. W myśl umowy Warka jako Oficjalny Sponsor Ekstraklasy korzystać będzie z pakietu sponsorskiego przysługującego Sponsorowi Oficjalnemu na wielu poziomach. Oznacza to m.in., że logotyp Warki, jednej z najpopularniejszych i najbardziej docenianych przez wielbicieli piwa marek w Polsce, będzie można zobaczyć na stadionach piłkarskich podczas ligowych rozgrywek oraz transmisji telewizyjnych. Umowa sponsorska zabezpiecza również interesy sponsora w taki sposób, iż wyklucza możliwość sponsorowania Ekstraklasy przez firmy wobec Warki konkurencyjne. "Sponsoring sportowy jest bardzo ważną częścią aktywności marketingowych naszych marek i ma bardzo duże znaczenie dla Grupy Żywiec. W przypadku marki Warka odgrywa rolę strategiczną, gdyż piłka nożna jest stałym elementem świata konsumentów Warki" - dodaje Mariusz Borowiak. Grupa Żywiec i jej marki wspierają sport w Polsce od wielu lat. Oprócz działań ogólnokrajowych pomoc otrzymują również społeczności lokalne, w postaci sponsoringu małych klubów i stowarzyszeń piłkarskich. Świadomość Warki, jako marki związanej ze sportem jest szczególnie wysoka. Warto przypomnieć m. in. wsparcie Champions League, współpracę z klubami żużlowymi oraz sponsoring piłkarskich zespołów ze Śląska i Zagłębia. Doskonałym przykładem świetnie funkcjonującego sponsoringu jest wsparcie odnoszącego sukcesy w europejskich pucharach poznańskiego "Kolejorza".