Reklama

Reklama

Pekin 2008: Siatkówka i pływanie najpopularniejsze

Największą popularnością w trakcie igrzysk w Pekinie cieszyły się u osób zainteresowanych olimpiadą zmagania polskich siatkarzy, siatkarek i pływaków - wynika z badań przeprowadzonych przez CBOS.

Mecze siatkówki w transmisjach na żywo i retransmisjach śledziło 77 procent badanych, a o cztery punkty procentowe mniej przyciągali pływacy. Reprezentanci obu dyscyplin w Pekinie jednak zawiedli - siatkarki odpadły po fazie grupowej, siatkarze - w ćwierćfinale, a pływacy, wbrew zapowiedziom, nie zdobyli nawet jednego medalu.

Ogólne zainteresowanie igrzyskami było duże, ale większość ankietowanych śledziła je tylko w niewielkim stopniu (40 procent). Aż 36 procent nie interesowało się nimi wcale. Spośród pozostałych 17 procent w dużym stopniu śledziło zmagania sportowców, a 7 procent - bardzo dużym.

Reklama

Poza siatkówką i pływaniem kibice wybierali raczej dyscypliny, w których zwykle reprezentanci Polski odnoszą sukcesy. 69 procent interesowało się lekkoatletyką (złoto Tomasza Majewskiego w kuli i srebro Piotra Małachowskiego w dysku), 64 - kajakarstwem (srebro dwójki Aneta Konieczna i Beata Mikołajczyk na 500 m), a 62 - wioślarstwem (złoto czwórki podwójnej i srebro czwórki bez sternika wagi lekkiej).

Zmagania piłkarzy ręcznych - trzeciego reprezentanta gier zespołowych, oglądało 54 procent kibiców. Poza tym powodzeniem cieszył się turnieje piłki nożnej (43 procent) i koszykówki (40 procent), w których Polacy nie brali udziału.

Najmniej ankietowanych - odpowiednio 1 i 2 procent, zainteresowało się softballem i baseballem. Obie dyscypliny wypadają jednak z programu igrzysk.

83 procent badanych, którzy interesowali się olimpiadą, podkreśliło, że igrzyska były zorganizowane dobrze, a gospodarze zasłużyli na wysokie noty. Start Polaków 52 procent respondentów oceniło jako średni; 28 procent - źle, a 18 - dobrze.

Częściej krytycznie o wynikach polskich sportowców wypowiadali się mężczyźni (33 procent) niż kobiety (20 procent).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje