Reklama

Reklama

Olimpijskie Mobilne Stop Cafe rozgrzeje narciarzy

Przed wyruszeniem na stok każdy powinien przygotować się do obciążeń i wzmożonego wysiłku fizycznego. Częstą przyczyną obrażeń na stoku, w tym naderwań i naciągnięć mięśni, jest brak rozgrzewki.

Aby zaoszczędzić sobie niepotrzebnych i przykrych kontuzji, wystarczy poświęcić 10 minut przed pierwszym zjazdem. Ci, którzy w lutym odwiedzą Banię (Białka Tatrzańska), Harendę Zakopane oraz Witów, będą mieli możliwość uczestniczenia w rozgrzewkach prowadzonych przez instruktorów Olimpijskiego Mobilnego Stop Cafe, którego organizatorem jest PKN Orlen - sponsor polskiej reprezentacji olimpijskiej w Vancouver.

Wszystkich narciarzy i snowboardzistów, zwłaszcza tych startujących w zawodach slalomowych i freestyle'owych organizowanych przez Olimpijskie Mobilne Stop Cafe, instruktorzy ORLEN Promo Team zapraszają na profesjonalne ćwiczenia rozgrzewające najważniejsze partie mięśni i stawów. Rozgrzewka w rytm energetycznej muzyki odbywać się będzie codziennie od godziny 10.00 w strefach OMSC.

Rzadko na stoku można spotkać narciarza czy snowboardzistę, którzy rozgrzeją się przed wykonaniem pierwszych zjazdów. "Niektórzy twierdzą, że machanie rękami i robienie przysiadów wygląda głupio. Ja uważam, że właśnie rozgrzewka jest sygnałem nie tylko poważnego podejścia do sportu, który uprawiamy, ale przede wszystkim do swojego zdrowia. Rozgrzewka wpływa także pozytywnie na naszą psychikę, ponieważ przygotowani do intensywnego wysiłku będziemy czuć się pewniej i bezpieczniej", uważa Paulina Ligocka, reprezentantka Polski na Igrzyskach Olimpijskich Vancouver 2010 w dyscyplinie Snowboard Halfpipe.

Reklama

Specjaliści przypominają, by przy rozgrzewce skoncentrować się przede wszystkim na tzw. mięśniach antygrawitacyjnych, czyli mięśniu czworogłowym uda i trójgłowym łydki. Najprostszym ćwiczeniem w tym wypadku są zwykłe przysiady czy podskoki na ugiętych nogach. Nie zapominajmy jednak o pozostałych częściach ciała, ponieważ wszystkie z nich pracują podczas zjazdów z górskich stoków.

Optymalny termin rozpoczęcia przygotowań kondycyjnych i wzmacniających to okres 6 tygodni przed wyjazdem. W tym czasie możemy uprawiać jogging, jeździć na rowerze lub łyżwach. Niektóre kluby fitness oferują zajęcia ze specjalnymi zestawami ćwiczeń przygotowującymi do okresu zimowego. Ci, którzy na stoku chcą być w najlepszej formie, powinni ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu przez około 45 minut. To, na co szczególnie musimy zwrócić uwagę trenując swoją zimową formę, to poprawienie stabilizacji stawowej.

Olimpijskie Mobilne Stop Cafe to zimowa inicjatywa PKN ORLEN, sponsora polskiej reprezentacji olimpijskiej w Vancouver. W śnieżnym miasteczku zbudowanym wokół ciężarówki Mobilne Stop Cafe będzie można zapisać się na zawody slalomowe, zawody freestylowe na pierwszej w Polsce poduszce pneumatycznej Big Air BAG, rozgrzać się przed wyruszeniem na stok oraz obejrzeć najświeższe relacje z Igrzysk w Vancouver. Więcej szczegółów znajduje się na stronie internetowej www.mobilnestopcafe.pl oraz na portalu Facebook pod adresem www.facebook.com/mobilnestopcafe.

Olimpijskie Mobilne Stop Cafe odwiedzi:

12-15 luty Bania (Białka Tatrzańska)

17-20 luty Harenda Zakopane

22-25 luty Witów

Czytaj też:

Mobilne Stop Cafe na górskich szlakach!

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje