Konferencja odbyła się w siedzibie Telewizji Silesia, a wśród gości znaleźli się: Marszałek Województwa Śląskiego Adam Matusiewicz, naczelnik Wydziału Sportu Urzędu Miasta Katowice Sławomir Witek, a także przedstawiciele sponsorów: Telewizji Silesia - prezes Arkadiusz Hołda oraz Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów SA - prezes Jarosław Kania i Elżbieta Zielonka. Na wstępie dziennikarzom został zaprezentowany specjalny film promocyjny, przedstawiający nowy herb HC GKS Katowice oraz aktualnych partnerów biznesowych klubu. Na temat nowego wizerunku głos zabrał rzecznik prasowy klubu Michał Sowiński. Przedstawił on genezę nowego herbu i nowe motto klubowe: "Moje Miasto. Mój Klub. Moja Pasja.". Na temat planów organizacyjnych i sportowych przed nowym sezonem głos zabrał dyrektor zarządzający HC GKS Katowice, Dariusz Domogała. Przedstawił plan przygotowań do sezonu, którego pierwszym etapem są specjalistyczne treningi ukierunkowane na zbudowanie odpowiedniej kondycji fizycznej. Przypomniał również, że celem sportowym klubu jest awans do ekstraligi. Ostatnim tematem konferencji była prezentacja nowego programu marketingowego o nazwie "Postaw na hokej". Założenia tego programu przedstawił pełnomocnik Zarządu, Piotr Hyla. Jest to unikalny program skierowany do przedsiębiorców, dzięki któremu będą mogli realizować wraz z klubem trzy cele: prowadzić akcje społeczne wśród dzieci i młodzieży, budować tożsamość marki wśród mieszkańców miasta oraz nawiązywać nowe kontakty biznesowe. Po zaprezentowaniu wszystkich tematów konferencji głos zabrali goście. Jako pierwszy wystąpił marszałek Adam Matusiewicz, który po raz kolejny podkreślił swoje emocjonalne przywiązanie do klubu GKS Katowice. Natomiast ręce Dariusza Domogały skierował podziękowania za trud i upór włożony w wieloletnią pracę na rzecz hokejowej "GieKSy". Wyraził również nadzieję, że w najbliższym czasie klub zawita w gronie najlepszych. Po nim kilka słów do dziennikarzy skierował Naczelnik Sławomir Witek. Podkreślił on dobrą współpracę z klubem i racjonalną gospodarkę środkami finansowymi. Jego zdaniem HC GKS Katowice jest solidnym partnerem i stawia przed sobą realne cele. O profesjonalnym podejściu do rozmów biznesowych wspomniał również prezes Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów SA, Jarosław Kania. Stwierdził również, że duży wpływ na podjęcie decyzji o współpracy z Klubem, ma fakt, iż dzięki programowi "Postaw na hokej", jego firma może aktywnie wspierać kampanie wśród najmłodszych mieszkańców miasta, co leży w polityce jego firmy. Siłę argumentów Zarządu HC GKS Katowice podkreślił również prezes Telewizji Silesia. Zaznaczył, że podjął decyzję o współpracy z klubem, głównie dlatego, że otrzymał jasną wizję jego funkcjonowania. Dodał przy okazji, że kierowana przez niego Telewizja Silesia będzie często sprawdzać co dzieje się w klubie, a także przeprowadzi relacje z wybranych spotkań w najbliższym sezonie.