Manchester United to najpopularniejszy klub piłkarski w Anglii. Liczbę jego fanów Sport+Markt szacuje na 5,8 mln (28 proc. wszystkich angielskich kibiców), a Chelsea na 2,4 mln (10 proc.). Jednak Chelsea w ostatnim czasie skraca ten dystans. - Od sezonu 2003/04 Chelsea wygrywa w Europie pod względem przyrostu liczby fanów. Poparcie dla tego klubu wzrosło o 523 procent - zaznaczył dyrektor wykonawczy Sport+Markt Hartmut Zastrow. Większa liczba fanów Manchesteru United znajduje odzwierciedlenie w zyskach. - Anglicy wydają z reguły dużo na ulubiony klub. 5,8 mln fanów Manchesteru United inwestuje ogromne sumy i pomaga osiągnąć swojemu klubowi większy obrót oraz większe zyski z meczów i z handlu niż w przypadku Chelsea. Sympatia do klubu oraz obecność w mediach przyczynia się do zawierania dobrych umów ze sponsorem na koszulkach - podkreślił Zastrow. Obroty Manchesteru sięgają 315,2 mln, a Chelsea - 283 mln euro. Przychody z praw telewizyjnych oba kluby mają na tym samym poziomie - 50,1 mln euro, ale już z handlu pamiątkami, a zwłaszcza z meczów, dochody Manchesteru są wyższe niż Chelsea (137,5 mln euro w porównaniu do 110,7 mln). Wynika to m.in. z faktu, że United ma znacznie większy stadion. Old Trafford może pomieścić 76.212 widzów, a Stamford Bridge - 42.055. Oba kluby mogą pochwalić się 99-procentową frekwencją na trybunach. Według badań Sport+Markt umowa z AIG, którego logo znajduje się na koszulkach piłkarzy Manchesteru, opiewająca na sumę 20,8 mln euro, jest najwyższa w europejskim futbolu. Sponsor Chelsea - Samsung, wyłożył niewiele mniej - 14,5 mln euro.