W literze A zawierać się będą np. symbole poszczególnych dyscyplin olimpijskich i paraolimpijskich czy też przedstawienia konkretnych osób - poinformował dziennik "Los Angeles Times". Pomysłodawcą idei jest artysta-grafik Steven Harrigton. Do tej pory powstało 26 wariantów logo igrzysk. Impreza, według najnowszych szacunków, ma kosztować 6,88 miliarda dolarów, czyli o 1,32 mld więcej niż wcześniej zakładano. Spośród sportowców w kreowaniu logo uczestniczyli m.in. sprinterka, sześciokrotna mistrzyni olimpijska Allyson Felix, mistrzyni igrzysk zimowych (2018) w snowboardzie w halfpipe Chloe Kim czy gimnastyczka, trzykrotna złota w wieloboju Gabby Douglas oraz paraolimpijczycy: skoczek w dal Lex Gillette (cztery srebra olimpijskie) i sprinterka Scout Bassett. "Dynamiczne logo zaprojektowane z myślą o erze cyfrowej, w jakiej żyjemy, jest inspirowane nieskończoną ilością możliwości, różnorodnością, jaką oferuje miasto Los Angeles" - podkreślili organizatorzy igrzysk. olga/ cegl/