Kliknij, aby zobaczyć zapis relacji na żywo z Grand Prix Monako! Kubica startował z drugiej pozycji, ale nie obronił jej na pierwszych metrach po ataku Vettela. Samochód bezpieczeństwa musiał pojawić się na najtrudniejszym torze w całym cyklu Grand Prix już na pierwszym okrążeniu. Nico Huelkenberg zjechał z toru jazdy w tunelu, a na śliskiej nawierzchni nie zdołał już na niego wrócić i uderzył w betonową barierę. Na 31. okrążeniu Rubens Barrichello stracił panowanie nad bolidem i uderzył w metalową barierę. Brazylijczyk z wściekłością wyrzucił kierownicę na tor. Nie było to zachowanie fair wobec rywali walczących na torze. W dodatku był to dość kosztowny gest, bo po kierownicy przejechał jeden z nadjeżdżających bolidów. Po chwili auto Brazylijczyka stanęło w płomieniach, a Barrichello musiał wycofać się z wyścigu. Samochód bezpieczeństwa po raz trzeci pojawił się na torze na 43. okrążeniu, bo obluzowała się jedna ze studzienek kanalizacyjnych. Kubica jechał szybko, bił nawet rekordy sektorów i okrążenia, ale na wąskiej i krętej trasie nie był w stanie wyprzedzić osiągającego podobne czasy Vettela. Wyścig zakończył się, gdy kierowcy jechali za samochodem bezpieczeństwa, bo Jarno Trulli zderzył się z Karunem Chandhokiem. Wypadek wyglądał groźnie bo auto Włocha znalazło się na bolidzie rywala, na szczęście nikt nie ucierpiał. Bardzo dobrze spisał się Fernando Alonso. Kierowca Ferrari musiał startować z alei serwisowej, bo w sobotę przed południem, w trakcie trzeciej sesji treningowej wpadł w poślizg i uderzył bokiem o bandę. Sam nie odniósł żadnych obrażeń, ale złamał osie podtrzymujące koła i uszkodził kokpit. Ponieważ technicy nie zdążyli na czas naprawić wszystkich zniszczeń, nie mógł wystartować do walki o pole position. Podczas wyścigu szybko wyprzedzał kolejnych rywali i ostatecznie minął linię metę na siódmej pozycji, ale ostatecznie został sklasyfikowany pozycję wyżej. Dlaczego? Michael Schumacher (Mercedes GP-Petronas), który finiszował jako szósty otrzymał od zespołu sędziów sportowych karę 20 s za nieregulaminowe wyprzedzenie Fernando Alonso na ostatnim zakręcie przed metą. Zepchnęło go to na 12. miejsce. Zgodnie z regulaminem sportowym F1, gdy wyścig kończy się w okresie neutralizacji, samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru po ostatnim okrążeniu, a kierowcy mają obowiązek utrzymać kolejność aż do mety, bez prawa wyprzedzania. Schumacher nie zastosował się do tej reguły i wyprzedził Alonso. Po decyzji sędziów spadł na 12. miejsce. Do czołowej "10", której kierowcy otrzymują punkty, awansował Szwajcar Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari). Słabo wystartował mistrz świata Jenson Button, a okazało się, że przyczyną były problemy techniczne. Jego bolid nie nadawał się do dalszej jazdy i wyścig szybko się dla niego zakończył. Wyniki GP Monaco: 1. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 1:50.13,355 2. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault) strata 0,448 s 3. Robert Kubica (Polska/Renault) 1,675 4. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 2,666 5. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 4,363 6. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 6,341 7. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP-Petronas) 6,651 8. Adrian Sutil (Niemcy/Force India-Mercedes) 6,970 9. Vitantonio Liuzzi (Włochy/Force India-Mercedes) 7,305 10. Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso-Ferrari) 8,199 11. Jaime Alguersuari (Hiszpania/Toro Rosso-Ferrari) 9,135 12. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes GP-Petronas) 25,712 13. Witalij Pietrow (Rosja/Renault) 5 okr. 14. Karun Chandhok (Indie/Hispania Racing-Cosworth) 8 okr. 15. Jarno Trulli (Włochy/Lotus-Cosworth) 8 okr. Klasyfikacja MŚ kierowców (po 6 z 19 eliminacji): 1. Mark Webber (Australia/Red Bull) 78 pkt 2. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault) 78 3. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 75 4. Jenson Button (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 70 5. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 61 6. Robert Kubica (Polska/Renault) 59 7. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 59 8. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP-Petronas) 56 9. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes GP-Mercedes) 22 10. Adrian Sutil (Niemcy/Force India-Mercedes) 20 11. Vitantonio Liuzzi (Włochy/Toro Roso-Ferrari) 10 12. Rubens Barrichello (Brazylia/Williams-Cosworth) 7 13. Witalij Pietrow (Rosja/Renault) 6 14. Jaime Alguersuari (Hiszpania/Toro Rosso-Ferrari) 3 15. Nico Huelkenberg (Niemcy/Williams-Cosworth) 1 Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso-Ferrari) 1 Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 6 z 19 eliminacji): 1. Red Bull-Renault 156 pkt 2. Ferrari 136 3. McLaren-Mercedes 129 4. Mercedes GP-Petronas 78 5. Renault 65 6. Force India-Mercedes 30 7. Williams-Cosworth 8 8. Toro Rosso-Ferrari 4 Następny wyścig Grand Prix Turcji odbędzie się 30 maja na torze Istanbul Park pod Stambułem. Czytaj też: Kubica: za szybko otworzyłem gaz Jedenaste podium w karierze Kubicy Zwycięzcy wszystkich wyścigów o Grand Prix Monaco: 2010 Monte Carlo - Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 2009 Monte Carlo - Jenson Button (W.Brytania/Brawn GP-Mercedes) 2008 Monte Carlo - Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 2007 Monte Carlo - Fernando Alonso (Hiszpania/McLaren-Mercedes) 2006 Monte Carlo - Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 2005 Monte Carlo - Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes) 2004 Monte Carlo - Jarno Trulli (Włochy/Renault) 2003 Monte Carlo - Juan Pablo Montoya (Kolumbia/Williams-BMW) 2002 Monte Carlo - David Coulthard (Szkocja/McLaren) 2001 Monte Carlo - Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 2000 Monte Carlo - David Coulthard (Szkocja/McLaren) 1999 Monte Carlo - Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 1998 Monte Carlo - Mika Hakkinen (Finlandia/McLaren) 1997 Monte Carlo - Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 1996 Monte Carlo - Olivier Panis (Francja/Ligier) 1995 Monte Carlo - Michael Schumacher (Niemcy/Benetton) 1994 Monte Carlo - Michael Schumacher (Niemcy/Benetton) 1993 Monte Carlo - Ayrton Senna (Brazylia/McLaren) 1992 Monte Carlo - Ayrton Senna (Brazylia/McLaren) 1991 Monte Carlo - Ayrton Senna (Brazylia/McLaren) 1990 Monte Carlo - Ayrton Senna (Brazylia/McLaren) 1989 Monte Carlo - Ayrton Senna (Brazylia/McLaren) 1988 Monte Carlo - Alain Prost (Francja/McLaren) 1987 Monte Carlo - Ayrton Senna (Brazylia/Lotus) 1986 Monte Carlo - Alain Prost (Francja/McLaren) 1985 Monte Carlo - Alain Prost (Francja/McLaren) 1984 Monte Carlo - Alain Prost (Francja/McLaren) 1983 Monte Carlo - Keke Rosberg (Finlandia/Williams) 1982 Monte Carlo - Riccardo Patrese (Włochy/Brabham) 1981 Monte Carlo - Gilles Villeneuve (Kanada/Ferrari) 1980 Monte Carlo - Carlos Reutemann (Argentyna/Williams) 1979 Monte Carlo - Jody Scheckter (RPA/Ferrari) 1978 Monte Carlo - Patrick Depailler (Francja/Tyrrell) 1977 Monte Carlo - Jody Scheckter (RPA/Wolf) 1976 Monte Carlo - Niki Lauda (Austria/Ferrari) 1975 Monte Carlo - Niki Lauda (Austria/Ferrari) 1974 Monte Carlo - Ronnie Peterson (Szwecja/Lotus) 1973 Monte Carlo - Jackie Stewart (W.Brytania/Tyrrell) 1972 Monte Carlo - Jean-Pierre Beltoise (Francja/BRM) 1971 Monte Carlo - Jackie Stewart (W.Brytania/Tyrrell) 1970 Monte Carlo - Jochen Rindt (Austria/Lotus) 1969 Monte Carlo - Graham Hill (W.Brytania/Lotus 1968 Monte Carlo - Graham Hill (W.Brytania/Lotus) 1967 Monte Carlo - Denny Hulme (N.Zelandia/Brabham) 1966 Monte Carlo - Jackie Stewart (W.Brytania/BRM) 1965 Monte Carlo - Graham Hill (W.Brytania/BRM) 1964 Monte Carlo - Graham Hill (W.Brytania/BRM) 1963 Monte Carlo - Graham Hill (W.Brytania/BRM) 1962 Monte Carlo - Bruce McLaren (N.Zelandia/Cooper) 1961 Monte Carlo - Stirling Moss (W.Brytania) 1960 Monte Carlo - Stirling Moss (W.Brytania) 1959 Monte Carlo - Jack Brabham (Australia/Cooper) 1958 Monte Carlo - Maurice Trintignant (Francja) 1957 Monte Carlo - Juan Manuel Fangio (Argentyna/Maserati) 1956 Monte Carlo - Stirling Moss (W.Brytania/Maserati) 1955 Monte Carlo - Maurice Trintignant (Francja/Ferrari) 1950 Monte Carlo - Juan Manuel Fangio (Argentyna/Alfa Romeo)