<a href="http://konkurs.ligamistrzow.interia.pl/">Kliknij i wygraj bilet na finał Ligi Mistrzów! To ostatnia okazja!</a> FC Barcelona podpisuje dzisiaj megakontrakt sponsorski z Fundacją Kataru. Za jej reklamę na koszulkach klub dostanie rocznie 33 mln euro. Łącznie, w ciągu kilku lat, najlepszy klub świata zarobić może dzięki temu 150-180 mln euro! Ostateczna kwota zależy od tego, jak długo obie strony będą ze sobą współpracować. "Barca" była ostatnią twierdzą, która opierała się sposobowi zarabiania pieniędzy poprzez reklamowanie czegokolwiek u boku klubowego logo i klubowych barw, które traktowane są na Camp Nou jak świętość. W ostatnim okresie FC Barcelona charytatywnie propagowała szczytny Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci - UNICEF. Logotyp UNICEF-u pozostanie na trykotach "Barcy". 33 mln euro od Fundacji Kataru to kwota rekordowa za umieszczenie logo na koszulce klubu sportowego. Real Madryt i Manchester United dostają po 23 mln rocznie od swych sponsorów za reklamy na koszulce, a Bayern Monachium - 16 mln. Najlepsze pod tym względem polskie kluby - Lech Poznań i Wisła Kraków - miały sponsorów na poziomie miliona euro rocznie, ale w czasach, gdy w Polsce możliwe było jeszcze reklamowanie bukmacherów internetowych. Teraz Lech za ok. 3 mln zł rocznie reklamuje firmę odzieżową s.Oliver, a Wisła - przez kłopoty ze znalezieniem następcy bukmachera - reklamuje firmę swego właściciela, Bogusława Cupiała - Tele-Fonikę. Podobnie postępuje Legia Warszawa, która promuje należącą do grupy ITI telewizję "n". Poza Lechem Poznań w Ekstraklasie za umieszczenie reklam na koszulkach zarabiają jeszcze: Śląsk Wrocław (piwo "Piast"), Widzew Łódź (piwo "Harnaś") i Lechia Gdańsk (grupa "Lotos").