"Rozważamy możliwość promocji firmy na przykład na koszulkach Górnika Zabrze. Nie używamy określenia sponsoring - nikogo nie będziemy za darmo sponsorować. Chcemy wykorzystać markę klubu Górnik Zabrze, duże zainteresowanie - nie tylko górników - sportem" - powiedział Madej. Zaznaczył, że Górnik Zabrze jest od lat "synonimem klubu górniczego". Rzecznik ocenił, że jest za wcześnie, by mówić o kwotach, które mogłyby zostać zaangażowane w to przedsięwzięcie. Rozmowy ciągle bowiem trwają - prowadzą je specjaliści marketingu KW z przedstawicielami klubu. "Dużą rolę również odgrywa tu miasto" - dodał Madej. Rzecznik zapewnił, że nie chodzi o np. objęcie przez Kompanię pakietu akcji Górnika Zabrze. "Trwają prace nad ostatecznym kształtem umowy promocyjnej" - wyjaśnił. Według rzecznika, Górnik Zabrze może być "pierwszym przykładem" wykorzystania sportu do promocji Kompanii Węglowej. "Mogę tylko zapewnić, że takich przykładów będzie więcej" - dodał, wyjaśniając że chodzi o różne dyscypliny sportowe. Wykorzystanie marki znanego klubu piłkarskiego ma być elementem nowej polityki promocyjnej KW. "Tak jak trwają intensywne prace nad strategią firmy, tak też pani prezes (Joanna Strzelec-Łobodzińska - PAP) uznała, że całkowitego przeorientowania wymaga polityka promocyjna" - zaznaczył Madej. Niedawno, po decyzji rady miejskiej Zabrza o dokapitalizowaniu klubu, tamtejszy samorząd został większościowym udziałowcem Górnika. Wcześniej była nim firma Allianz. Z końcem czerwca właściciele klubu porozumieli się z właścicielem firmy Budus w sprawie objęcia przez nią pakietu akcji klubu z nowej emisji. Kompania Węglowa jest największą górniczą firmą w Europie, zatrudnia ok. 60 tys. osób. Skupia 15 kopalń, zgrupowanych w czterech centrach wydobywczych. Należy do niej m.in. znajdująca się w Zabrzu i Gliwicach kopalnia Sośnica-Makoszowy.