W ubiegłym sezonie Jaguar zaczynał swój udział w cyklu Grand Prix fanfarami i party na stadionie krykieta w centralnej części Londynu, na którym pełno było gwiazd showbiznesu. Zespół włożył wiele zaangażowania w reklamę i promocję, podnosząc oczekiwania do nieoczekiwanych rozmiarów. Brak dobrych wyników tym bardziej rzucał się więc w oczy. Rahal nauczony tym doświadczeniem od razu przyznał, że "nie sądzi, iż w drugim sezonie będą walczyć o zwycięstwa. Stwierdził, że głównymi rywalami Jaguara w środkowej grupie będą Benetton, BAR i Jordan. O mistrzostwo walczyć będzie Ferrari z McLarenem, a na trzeciej pozycji szef ekipy widzi Williamsa. Rahal sądzi, że nowy model, z Eddie'm Irvine'em i Luciano Burtim w kokpitach, będzie znaczącym postępem w porównaniu do rozczarowującego R1. - Wierzymy, że R2 wykaże się osiągami i niezawodnością lepszymi niż jego poprzednik. - W nowym modelu jest m.in. kilka zamian na lepsze w skrzyni biegów - powiedział dyrektor techniczny teamu Steve Nichols. - Lepiej przechodzi z biegi na bieg i jest siedmiostopniowa zamiast sześcio. Oczywiście minusem jest większą częstotliwość zmian, ale plusem jest możliwość pracy na wyższych obrotach przez większy procent czasu. Techniczne detale nowego Jaguara R2 Silnik: Ford Cosworth V10 CR-3 Pojemność: 2,998cc Cylindry: V10 Wymiary kół przednich: 31,75 cm x 33,02 cm Wymiary kół tylnych: 34,03 x 33,02 cm Opony: Michelin