W ostatnim okresie TVP była nadawcą wszystkich igrzysk olimpijskich- zarówno letnich, jak i zimowych. Publicznej udawało się pokonywać na rynku praw telewizyjnych prywatnych nadawców, dzięki zrzeszeniu w EBU (European Broadcasting Union). Tym razem oferta Discovery okazała się być nie do przebicia! Dlatego na Woronicza wszyscy mają marsowe miny.TVP upatruje nadzieję w tym, że w listopadzie wejdzie w życie ustawa, która ureguluje pokazywanie IO - tak jak piłkarskiej reprezentacji - w tzw. kanale otwartym, a na dzisiaj Eurosport nie spełnia tego warunku. Zasięg wystarczający dla kanału otwartego mają tylko: TVP, TVN i Polsat.Ale Discovery jest gotowe i na ten wariant. Już wystąpiło o zgodę na umieszczenie kanału Eurosport na multipleksie. Jeśli otrzyma na to zielone światło w styczniu 2017 roku, będzie kanałem otwartym i igrzyska pokaże bez sublicencji dla TVP. Nowy kontrakt oznacza początek wieloletniej współpracy pomiędzy organizatorem igrzysk olimpijskich - największego wydarzenia sportowego na świecie - oraz Discovery Communications, wiodącym koncernem medialnym. Discovery i Eurosport oferują średnio po 10 kanałów na każdym rynku oraz najlepsze rozwiązania OTT i online w Europie. Dzięki temu ponad 700-milionowa widownia będzie miała dostęp do rekordowej liczby godzin transmisji z olimpijskich zmagań. - To niezwykle ważna umowa zarówno dla Discovery, jak i dla MKOl - zauważa przewodniczący MKOl, Thomas Bach. - Niezmiernie cieszy nas fakt, że naszym partnerem został właśnie Eurosport, uznany nadawca sportów olimpijskich. Zawarte dziś porozumienie daje mieszkańcom Europy wszechstronny dostęp do relacji z igrzysk, w tym gwarancję obszernych transmisji FTA. Discovery i Eurosport od lat wspierają Igrzyska Olimpijskie, sporty olimpijskie oraz przyszłość ruchu olimpijskiego. Dochody uzyskane dzięki wieloletniej współpracy zostaną przeznaczone na wsparcie ruchu olimpijskiego i pomogą rozwijać aktywność sportową na świecie. Discovery i Eurosport zobowiązały się również do współtworzenia z MKOl nowego europejskiego kanału olimpijskiego. Najważniejsze jest jednak to, że dzięki naszemu porozumieniu miłośnicy sportu w całej Europie będą mogli się cieszyć doskonałą jakością transmisji z igrzysk olimpijskich na wybranej przez siebie platformie, zarówno w czasie trwania zawodów, jak i poza nim. - To historyczna chwila. Dziś z dumą dodajemy koła olimpijskie do oferty Discovery Communications - podkreśla David Zaslav, prezes Discovery Communications. - Długoterminowe plany prezesa Bacha i MKOl umacniają pozycję Eurosport jako wiodącego nadawcy sportowej rozrywki w całej Europie, a także wzmacniają jego obecność na wszystkich platformach. Eurosport szczyci się wieloletnią tradycją transmitowania sportów zimowych i letnich, a dodanie do nich igrzysk olimpijskich - największego wydarzenia sportowego na świecie - doskonale wpisuje się w strategię kanału. Co najważniejsze, nasze partnerstwo to ekscytująca wiadomość dla europejskich kibiców. Udostępnimy im historycznie największą liczbę godzin transmisji na różnych platformach i tym samym sprawimy, że znicz olimpijski będzie płonął przez cały rok. Discovery wykupiło wyłączne prawa o wartości 1,3 mld euro do transmisji igrzysk na wszystkich platformach, w tym w telewizji FTA, kanałach płatnych, online oraz na urządzeniach mobilnych w 50 krajach Europy. Zgodnie z wymaganiami MKOl, Discovery zobowiązało się zapewnić transmisję minimum 200 godzin letnich i 100 godzin zimowych igrzysk olimpijskich w ogólnodostępnej telewizji w czasie trwania zawodów. Discovery udzieli sublicencji na część praw na wielu rynkach Europy.