Jak poinformował dyrektor lotniska Dariusz Kuś, szczególne wrażenie na gościach zrobił postęp prac przy budowie terminala od momentu przekazania placu budowy generalnemu wykonawcy. W ciągu zaledwie sześciu tygodni udało się bowiem wykonać ponad 70 proc. wykopu. Rozpoczęło się zbrojenie i wylewanie płyty fundamentowej, a na placu budowy zamontowano już dwa z pięciu żurawi wieżowych. Przygotowanie lotnisk, obok budowy stadionów, to jedno z najważniejszych dla UEFA kryterium oceny gotowości do organizacji Euro 2012. Dwuosobowa delegacja ekspertów potwierdziła, że w stolicy Dolnego Śląska prace przy rozbudowie portu lotniczego przebiegają zgodnie z harmonogramem. "Padło nawet sformułowanie, że Wrocław jest pod tym względem najbardziej zaawansowany na tle innych miast gospodarzy piłkarskich mistrzostw Europy" - dodał Kuś. Terminal buduje konsorcjum Hochtief Polska, które wyceniło swoją ofertę na ponad 296 mln zł. Umowa zakłada 73 miesiące gwarancji na obiekt. Konsorcjum Hochtief zbudowało już lotniska w Moskwie, Bejrucie i Atenach. Nowy terminal ma mieć powierzchnię blisko 40 tys. m kw. Inwestycja pozwoli na zwiększenie przepustowości wrocławskiego lotniska z 1,2 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie. W ramach całego projektu powstanie również ponad tysiąc miejsc parkingowych. Przepustowość ma wzrosnąć do ok. 4 mln pasażerów po kolejnej przebudowie zaplanowanej na lata 2017 - 2019.