Plan szczegółowo analizuje postępy przygotowań i realizacji projektów inwestycyjnych Euro-2012. Na stronie spółki (2012.org.pl) każdy może śledzić na bieżąco postępy prac przy stadionach, transporcie miejskim, lotniskach, autostradach czy liniach kolejowych. Harmonogram zawiera również wykaz przetargów zrealizowanych, w trakcie postępowania i planowanych oraz listę projektów już zakończonych. W tabelach jest uwidoczniony inwestor, wykonawca oraz termin wykonania. - Harmonogram każdego z projektów jest planem szczegółowych działań, począwszy od 1 stycznia 2008 roku do momentu zakończenia. W rzeczywistości wiele projektów rozpoczęło się przed tą datą, niektóre nawet kilka lat wcześniej. Rozpoczynając monitoring inwestycji uznaliśmy, że z punktu widzenia organizacji turnieju, ważna jest koncentracja uwagi na tym, co zostało do wykonania przed terminem mistrzostw. Jako punkt wyjścia przyjęliśmy początek 2008 roku, jednakowo dla wszystkich projektów - wyjaśniła spółka PL.2012. Najnowsza wersja Master Planu zawiera także informacje o projektach realizowanych w Chorzowie i Krakowie, mimo że UEFA nie przyznała im organizacji turnieju. Pozostają one jednak w harmonogramie, bowiem realizacja tych projektów została rozpoczęta na warunkach określonych w ustawie o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM. Ustawa ta stworzyła możliwość korzystania z uproszczonych procedur administracyjnych. Wszystkie projekty podzielone są na kilka głównych kategorii - miasta-gospodarze, a w nich stadion, transport miejski, kolejowy i drogowy, lotnisko i lotniska wspomagające. Przy każdej inwestycji jest graficzna ocena stanu zaawansowania, wskazująca czy projekt jest realizowany z wyprzedzeniem, w terminie, czy też opóźniony. Według najnowszych danych spółki PL.2012, uzyskanych od inwestorów, wynika, że większość projektów realizowana jest zgodnie z harmonogramem. Nie ma opóźnień na budowach wszystkich sześciu stadionów (miasta-gospodarze plus Chorzów i Kraków). W terminie realizowane są inwestycje miejskie we Wrocławiu, a opóźnienia notowane są jedynie przy budowie płyty postojowej i infrastruktury lotniska. Podobnie jest w Warszawie, która ma jednak problemy z rozbudową i modernizacją niektórych odcinków dróg, np. ul. św. Wincentego i ul. Tysiąclecia od węzła Żaba do ul. Grochowskiej. Opóźnia się też dokończenie Terminalu 2 na lotnisku Okęcie. Podobne problemy w Gdańsku dotyczą budowy dwóch ważnych tras - Sucharskiego i Słowackiego. Znacznie gorsza jest sytuacja w dziale "transport kolejowy". Znacznie opóźnione są projekty modernizacji i remontów dworców kolejowych, zgodnie z planem postępują jedynie prace przy rewitalizacji stacji Wrocław Główny. Nieco lepiej wygląda sytuacja linii kolejowych, ale tzw. krytyczne opóźnienie, zagrażające realizacji projektu, notowane są na dwóch ważnych odcinkach - Rzeszów - granica z Ukrainą i Warszawa - Łódź (na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice). Zagrożone jest także dokończenie modernizacji tzw. linii średnicowej w Warszawie wraz z przystankiem Warszawa-Stadion. Spółka PL.2012 zapowiedziała, że Master Plan będzie aktualizowany co kwartał, a kolejna wersja zostanie opublikowana w styczniu 2010 roku.