Dotąd sprzedano około 4,5 miliona biletów, z ogólnej liczby 7 milionów, oferowanych zagranicznym widzom igrzysk. 2,45 mln kart wstępu zamówili krajowi nabywcy - poinformował dziennikarzy zastępca dyrektora Olimpijskiego Centrum Biletów Rong Jun. - Jest naszą zasadą zapewnienie każdemu krajowi nie mniejszej liczby biletów niż otrzymały one na poprzednie igrzyska - powiedział wicedyrektor. Około 2,1 miliona wejściówek przekazano narodowym komitetom olimpijskim z ponad 180 krajów, a także sponsorom, właścicielom praw do transmisji, międzynarodowym federacjom sportowym i gościom Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Trzecia faza sprzedaży biletów - 1,38 mln - na chińskim "rynku" zacznie się 5 maja, a ostatni przydział dla zagranicznych nabywców będzie miał miejsce przed połową maja. Reszta będzie dostępna na obiektach olimpijskich już podczas trwania igrzysk. Wejściówki na ceremonię otwarcia i zamknięcia igrzysk (8 i 24 sierpnia) będą wyposażone w specjalne czipy, zawierające osobiste dane posiadacza i jego fotografię, co pomoże służbom ochrony, zapobiegnie oszustwom i przyspieszy kontrolę wchodzących na obiekty olimpijskie. Jedyną legalną drogą zyskania biletów przez osoby z zagranicy jest nabycie ich za pośrednictwem krajowych komitetów olimpijskich lub upoważnionych przez nie agentów.