Program badawczy ma na celu zbadanie znajomości i popularności żużla w Polsce, określenie profilu kibiców żużla (w tym: śledzących rozgrywki w TV oraz na stadionie), zdiagnozowanie skojarzeń i wartości związanych z żużlem, określenie lojalności kibiców względem tej dyscypliny oraz ich oczekiwań związanych m.in. z możliwościami nabycia biletów i dostępnością informacji o żużlu. W skład programu wejdą badania jakościowe (mini FGI) oraz ilościowe (analiza danych telemetrycznych, reprezentatywne badanie ogólnopolskie oraz badanie kibiców żużla z miast, w których mieszczą się kluby Speedway Ekstraligi). Badanie zostało podzielone na dwie części - diagnostyczną i pogłębiającą. W ramach części diagnostycznej przeprowadzone zostaną badania na dwóch próbach reprezentatywnych: osób (przebadane zostanie ponad 1000 osób) oraz gospodarstw domowych (około 1100 gospodarstw domowych, czyli około 3300 osób) posiadających odbiorniki telewizyjne. Badania te pozwolą określić popularność żużla w Polsce i profil kibiców zarówno telewizyjnych jak i stadionowych. W ramach części pogłębiającej przeprowadzone zostaną badania jakościowe i ilościowe wśród osób chodzących na mecze Ekstraligi Żużlowej. Badanie jakościowe (4 pogłębione wywiady grupowe: 2 w Bydgoszczy (kobiety i mężczyźni) i 2 we Wrocławiu (kobiety i mężczyźni)) pozwoli poznać wartości i skojarzenia związane z żużlem. Wyniki badania ilościowego (przebadane zostanie 400 osób, po 50 osób z każdego miast, w którym mieści się klub Speedway Ekstraligi) dadzą natomiast informacje o popularności poszczególnych zawodników, drużyn, a także zobrazują oczekiwania kibiców związane z żużlem i stopień ich spełnienia poprzez rozgrywki Ekstraligi Żużlowej. Badania TNS OBOP realizowane są w ramach projektu opracowania strategii komunikacyjnej dla Ekstraligi Żużlowej przez agencję reklamową ZERO,2 SPORT.