Masarna, założona w 1937 roku jako "ludowy klub motocyklowy", awansowała do szwedzkiej pierwszej ligi w 1958 roku i latach 2000 i 2004 zdobyła mistrzostwo kraju. W tegorocznym sezonie spadła do drugiej ligi. Zadłużenie klubu wynosi 1,5 miliona szwedzkich koron (400 tys. złotych) i, jak określił księgowy zajmujący się sprawą Anders Rosvall, "w plecaku klubu nazbierało się zbyt dużo zaległości i zrobił się zbyt ciężki. Bankructwo, choć bolesne dla żużlowej Szwecji, jest jedynym rozwiązaniem". Bankructwo dotyczy tylko klubu, a nie stadionu, zbudowanego w 1948 roku, którego właścicielem jest gmina Avesta. Drugi zespół Masarny, Dalakraft (wcześniej Gasarna SK) zgłosił chęć występowania w drugiej lidze w miejsce Masarny. Tony Rickardsoon nie chciał komentować sytuacji klubu. W chwili kiedy Masarna informowała o swojej sytuacji, na torze wyścigowym w Anderstorp rozbił swoje Porsche.