Cztery razy z rzędu w latach 1999-2002 triumfował Fin Tommi Makinen, także cztery razy na najwyższym stopniu podium stawał na początku lat 80. Niemiec Walter Roehrl. Trzy razy - w 1998, 1995 i 1991 roku, sukcesy odnosił Carlos Sainz, który w ostatnią sobotę zwyciężył w 32. Rajdzie Dakar. Hiszpan po zakończeniu kariery w rajdach płaskich, startuje obecnie w terenowych. Do 1996 roku rywalizacja była rozgrywana dwuetapowo. Pierwszym był tzw. zlot gwiaździsty, w trakcie którego kierowcy startowali z kilku miast Europy, w tym także z Warszawy. Musieli przejechać, często w trudnych zimowych warunkach, ponad dwa tysiące kilometrów, by dotrzeć do Monte Carlo. Po krótkim odpoczynku rozpoczynali drugi etap na trasach alpejskich odcinków specjalnych. Od 1997 roku zrezygnowano ze zlotu gwiaździstego. Obecnie impreza jest przeprowadzana według zasad zatwierdzonych przez FIA dla wszystkich eliminacji mistrzostw świata. W 1996 roku w rajdzie zwyciężył Francuz Patrick Bernardini (Ford Escort) startujący z Reims, rok później, gdy już nie było etapu dojazdowego, wygrał Włoch Piero Liatti (Subaru Impreza). Trzy razy triumfowali kierowcy, którzy startowali z Warszawy. W 1960 roku zwyciężył Niemiec Walter Shock prowadzący Mercedesa, w 1968 - Anglik Vic Elford, a w 1969 - Szwed Bjoern Waldegard; obaj jechali samochodami marki Porsche. Przez wiele lat w rajdzie startowali Polacy. Kilka razy trasę Monte Carlo przejechał Sobiesław Zasada, który w 1965 roku wygrał za kierownicą Steyer-Pucha rywalizację w klasie do 700 ccm i zajął 17. miejsce w klasyfikacji generalnej. Najwyżej z Polaków w historii imprezy sklasyfikowany był Maciej Stawowiak - 12. lokata w 1975 roku za kierownicą Fiata 125 p. Zwycięzcy Rajdu Monte Carlo (od 1980 roku): 2009 - Sebastien Ogier (Francja/Peugeot 207 S2000) 2008 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4 WRC) 2007 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4 WRC) 2006 - Marcus Groenholm (Finlandia/Ford Focus WRC) 2005 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara WRC) 2004 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara WRC) 2003 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara WRC) 2002 - Tommi Makinen (Finlandia/Subaru Impreza WRC) 2001 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi Lancer Evo) 2000 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi Lancer Evo) 1999 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi Lancer Evo) 1998 - Carlos Sainz (Hiszpania/Toyota Corolla WRC) 1997 - Piero Liatti (Włochy/Subaru Impreza) 1996 - Patrick Bernardini (Włochy/Ford Escort) 1995 - Carlos Sainz (Hiszpania/Subaru Impreza) 1994 - Francois Delecour (Francja/Ford Escort) 1993 - Didier Auriol (Francja/Toyota Celica) 1992 - Didier Auriol (Francja/Lancia Delta Integrale) 1991 - Carlos Sainz (Hiszpania/Toyota Celica) 1990 - Didier Auriol (Francja/Lancia Delta Integrale) 1989 - Miki Biasion (Włochy/Lancia Delta Integrale) 1988 - Bruno Saby (Francja/Lancia Delta 4WD) 1987 - Miki Biasion (Włochy/Lancia Delta Integrale) 1986 - Henri Toivonen (Finlandia/Lancia Delta S4) 1985 - Ari Vatanen (Finlandia/Peugeot Talbot) 1984 - Walter Roehrl (Niemcy/Audi Quattro) 1983 - Walter Roehrl (Niemcy/Lancia Rally) 1982 - Walter Roehrl (Niemcy/Opel Ascona) 1981 - Jean Ragnotti (Francja/Renault 5 Turbo) 1980 - Walter Roehrl (Niemcy/Fiat 131 Abarth)