Lutowa wyprawa to duże wyzwanie dla trucka i jego obsługi. Testem dla wszystkich będą z pewnością trudne warunki na górskich drogach. Manewrowanie czternastokołowym zestawem na krętych, śliskich i wąskich jezdniach wymaga od obsługi dużej wprawy i przede wszystkim zapasu mocy pod pedałem gazu. Z tym nie powinno być problemu, bowiem Mobilne Stop Cafe wprawia w ruch ciągnik Peterbilta 379 o budzącej respekt pojemności 14,6 l i mocy 530 KM. Na potrzeby projektu Olimpijskie Mobilne Stop Cafe naczepa została specjalnie dostosowana do mroźnych warunków atmosferycznych. Przede wszystkim zamontowano specjalne zewnętrzne ogrzewanie olejowe, które do wnętrza kabiny będzie wtłaczać ciepłe powietrze. Cały zestaw - ciągnik oraz naczepa - uzbrojone zostały w łańcuchy na koła. Ponadto, podczas instalacji na stoku drogowego Stop Cafe asystować przedsięwzięciu będzie ratrak śnieżny, który w razie potrzeby wciągnie "mobilka" na docelowe miejsce. Ze względów bezpieczeństwa montaż będzie odbywał się w nocy, po zamknięciu stoku dla narciarzy. Na stałym wyposażeniu naczepy znajdują się te same urządzenia, które spotkać możemy w punktach Stop Cafe na stacjach PKN ORLEN. Mobilne Stop Cafe powstało w 2009 roku. W trakcie wakacji odwiedzało największe imprezy masowe i sportowe w kraju, m.in. ORLEN Monster Jam w Chorzowie, 66. Rajd Polski WRC w Mikołajkach, Mistrzostwa Europy Kobiet w Piłce Siatkowej, EuroBasket 2009 czy Festiwal Audioriver w Płocku. Mobilne Stop Cafe zostało uhonorowane nagrodą w prestiżowym konkursie Machina Design Awards 2009 w kategorii Reklama. To jedyny tego typu pojazd wykorzystywany w Polsce przez firmę z branży paliwowej. Olimpijskie Mobilne Stop Cafe odwiedzi 12-15 luty Bania (Białka Tatrzańska) 17-20 luty Harenda Zakopane 22-25 luty Witów Czytaj też: Olimpijskie Mobilne Stop Cafe rozgrzeje narciarzy