- Naszym celem było stworzenie silnej identyfikacji wizualnej dla mistrzów. Identyfikacji, która, wpisując się w tradycję, będzie jednocześnie oddawać nowoczesny charakter Skry - wyjaśnił Berezowski, który jest twórcą identyfikacji wizualnych wielu znanych marek. Zaprojektowany przez Berezowskiego logotyp jest trzecim w historii bełchatowskiego klubu. Poprzedni był używany od 2004 roku. - Każda taka zmiana boli, bo logo klubu to jest tradycja. Przyjęliśmy jednak argumenty Ludwika Berezowskiego, który zwrócił nam uwagę na braki w dotychczasowym znaku - powiedział dyrektor ds. marketingu Skry Bohdan Pawłowicz. Wyjaśnił, że oprócz pewnego "przerostu formy nad treścią" w starym logotypie był też "pewien bałagan", gdyż jednocześnie funkcjonowały trzy rodzaje trzcionki. Błędem było również to, że dominującym elementem była piłka, a nie nazwa klubu. W nowym logotypie zrezygnowało z formy heraldycznej. Nie ma już w nim tarczy, a poszczególne elementy - pochylona czcionka oraz połączone litery - mają symbolizować dynamikę i progres. Napis "Skra" został powiększony w stosunku do zawartego w logo symbolu piłki. W logotypie pozostawiono nazwę miasta Bełchatów. Jest na nim również sześć gwiazdek symbolizujących wywalczone przez klub tytuły mistrza Polski. - Podstawowe kolory logotypu nawiązują do tradycyjnych barw klubowych Skry, czyli żółci i czerni. Dodatkowo wzbogacono je o złoto nawiązujące do sukcesów klubu - wyjaśnił Pawłowicz. Znak będzie funkcjonował w dwóch wersjach - podstawowej z żółtym napisem "Skra" oraz w wersji z napisem czarnym. Logo przygotowano w formatach 2D i 3D. Powstała również wersja znaku przedstawiająca adres strony internetowej. Zdaniem prezesa Skry Konrada Piechockiego nowe logo "pokazuje nowoczesny klub XXI wieku". Oficjalne przedstawienie nowego znaku nastąpi podczas październikowej prezentacji zespołu mistrzów Polski. Wcześniej nowe logo pojawi się już m.in. na karnetach.