"Chcemy pozytywnie zaskoczyć wszystkich, którzy przyjadą do Polski na Euro 2012. Jesteśmy przekonani, że będzie to świetny, radosny turniej, a także doskonała okazja do pokazania zmieniającego się oblicza Polski oraz wielki impuls inwestycyjny" - powiedział Herra. Przedstawił on na konferencji prasowej podczas berlińskich targów stan przygotowań do organizacji - wspólnie z Ukrainą - mistrzostw Europy. Polska jest krajem partnerskim tegorocznych targów ITB, a współorganizacja Euro 2012 to jeden z głównych wątków kampanii promocji polskiej turystyki. Jak poinformował Herra, w związku z Euro 2012 realizowanych jest dwieście inwestycji infrastrukturalnych. Zapewnił, że Polska uczyni też wszystko, by kibicom i turystom zapewnić jak najbardziej komfortowy pobyt. Pomóc ma w tym m.in. "Polish Pass", czyli zintegrowany bilet na środki transportu na i podczas mistrzostw, z opcją rezerwacji noclegu oraz wykupienia ubezpieczenia. Swoje stoiska na targach mają cztery miasta, które będą gospodarzami mistrzostw: Warszawa, Gdańsk, Poznań i Wrocław. W czwartek zaprezentowały swoje przygotowania do Euro 2012 na odrębnym seminarium inwestycyjnym podczas ITB. Według szacunków w ciągu trzech tygodni turnieju do Polski przyjedzie dodatkowo milion turystów. Zdaniem Herry w czerwcu, na rok przed mistrzostwami, ruszy kampania promocyjna Polski w kontekście Euro 2012, realizowana we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Z kolei działania informacyjne dla turystów i kibiców, planujących przyjazd na rozgrywki, podjęte zostaną po grudniowym losowaniu meczów - gdy wiadomo będzie, w których miastach zagrają reprezentacje poszczególnych państw. Podczas tegorocznych ITB swoje atrakcje turystyczne prezentują wszystkie polskie regiony oraz ponad 50 firm branży turystycznej. Jak powiedział prezes POT Rafał Szmytke, kampania promująca Polskę na targach i przebiegająca pod hasłem "Move Your Imagination" (porusz swa wyobraźnię) ma przełamać stereotypy na temat kraju. "Pokazujemy Polskę jako nowoczesny kraj ludzi młodych, energicznych, którzy mają potencjał. Chcemy tą kampanią poderwać Europę i cały świat" - powiedział Szmytke. Według POT w zeszłym roku Polskę odwiedziło 12,5 mln turystów z zagranicy. Największa grupę stanowili Niemcy - 4,5 mln.