We wtorek 1 lutego w siedzibie PTK Centertel podpisano umowę dotyczącą pakietu Głównego Sponsora Ekstraklasy. W imieniu PTK Centertel, swoje podpisy na dokumencie złożyli: prezes zarządu PTK Centertel - Sławomir Skrodzki oraz wiceprezes zarządu - Jean-Marc Vignolles. Polski Związek Piłki Nożnej reprezentowali: prezes Michał Listkiewicz, Eugeniusz Kolator oraz Zdzisław Kręcina. W spotkaniu brał udział również prezes Piłkarskiej Ligi Polskiej - Zbigniew Koźmiński. Podpisanie umowy jest zakończeniem procesu trudnych, wielomiesięcznych negocjacji, których przełomowym punktem było rozstrzygnięcie przetargu na Głównego Sponsora Ekstraklasy w październiku ubiegłego roku oraz późniejsze zatwierdzenie warunków umowy przez wszystkie kluby I ligi. Dzięki umowie kluby polskiej Ekstraklasy przez najbliższe 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych, a PTK Centertel uzyska między innymi prawo do umieszczenia marki IDEA w nazwie oraz w oficjalnym logo Ekstraklasy. Ponadto kluby biorące udział w rozgrywkach udostępnią część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach. Uruchomione zostaną także specjalne serwisy mobilne dla kibiców, dostępne dla użytkowników telefonów komórkowych, z których część dochodu zostanie przekazana polskim klubom PTK Centertel zaplanowała szeroko zakrojoną i długofalową koncepcję promocji polskiej piłki nożnej, zakładającą popularyzację rodzimych rozgrywek piłkarskich. W ramach programu IDEA FAIR PLAY przewidziane zostały także działania, których zasadniczym celem jest budowa i promocja wizerunku ligi. Program będzie wspomagał także inicjatywy zmierzające z jednej strony do poprawy bezpieczeństwa na stadionach, z drugiej zaś strony do zwiększania atrakcyjności meczów jako widowisk sportowych. - Mamy świadomość, że zakończenie negocjacji i podpisanie umowy jest dopiero pierwszym krokiem w kierunku efektywnej realizacji projektu sponsoringu Ekstraklasy. Zdajemy sobie sprawę ze wszystkich szans i zagrożeń związanych z tym projektem i jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie! - zadeklarował Sławomir Skrodzki, prezes zarządu PTK Centertel. - Jestem bardzo zadowolony, że udało się pozyskać tak renomowanego sponsora dla naszej ligi. Mam nadzieję, że dzięki współpracy z Ideą polska piłka będzie się toczyć jeszcze sprawniej, co niewątpliwie przyniesie wymierne korzyści zarówno dla naszych klubów, piłkarzy jak i kibiców - powiedział Michał Listkiewicz, prezes PZPN.