Era z Ideą o ekstraklasę

W walce o pozycję sponsora tytularnego polskiej ligi piłkarskiej liczą się już tylko operatorzy telefonii komórkowej - Era oraz Idea - informuje "Życie Warszawy".

Polska Telefonia Cyfrowa - operator sieci telefonii komórkowej Era chce podpisać z Piłkarską Ligą Polską trzyletni kontrakt o wartości 40 mln zł (ponad 9,2 mln euro). Ponadto kluby drugiej ligi za półtoraroczną umowę otrzymałyby po 150 tys. zł.

Reklama

- Propozycja Ery jest atrakcyjna. 40 mln zł to kwota wyjściowa i może uda się wynegocjować więcej - twierdzi w "ŻW" prezes PLP Zbigniew Koźmiński. - Ostatnio otrzymaliśmy jednak równie kuszącą ofertę od innej firmy z branży telekomunikacyjnej. W przyszłym tygodniu spotkamy się z przedstawicielami PZPN i porównamy oferty. Mam nadzieję, że jeszcze w tej rundzie liga będzie miała sponsora tytularnego - dodaje Koźmiński.

Nieoficjalnie wiadomo, że ofertę złożył też PTK Centertel kapitałowo powiązany z TPSA, która już jest sponsorem reprezentacji Polski.

Jednak największy problem może być ze spełnieniem jednego z warunków jakie stawiają potencjalni sponsorzy. Chodzi o magazyn ligowy, który ma ukazywać się w jednej z otwartych telewizji. Na razie żadna ze stacji ogólnodostępnych nie ma prawa do pokazywania magazynu.

"Prawa do transmisji z meczów I i II ligi na mocy pięcioletniej umowy podpisanej w 2000 roku ma Canal+. Stacja zobowiązała się cztery lata temu zainwestować w kluby I i II ligi 100 milionów dolarów. Później Canal+ popadł jednak w kłopoty finansowe i półtora roku temu wynegocjował zmniejszenie tej kwoty o 40 procent. Teraz stacja chce znowu zmniejszyć wpłaty do kas klubowych o około 10 procent. Kluby postawiły jednak warunek - stanie się tak dopiero wtedy, gdy Canal+ przekaże fragmenty spotkań ligowych do telewizji otwartej i pozwoli na umieszczenie reklam nowego sponsora na banerach stadionowych oraz na strojach piłkarzy. Canal+ chce jednak za to pieniądze - pisze "Życie Warszawy".

Życie Warszawy
Dowiedz się więcej na temat: Życie | kluby | Era

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje