9 milionów Polaków oglądało mecz Wisła - Lazio

Według danych telemetrycznych TNS OBOP Polacy bardzo chętnie oglądają relacje z wydarzeń sportowych. Dużą popularnością wśród widzów cieszą się nie tylko skoki z udziałem Adama Małysza, ale także mecze piłki nożnej, a przede wszystkim te rozegrane w ramach Mistrzostw Świata, Ligi Mistrzów czy Pucharu UEFA.

Wczorajszy mecz Lazio Rzym - Wisła Kraków (z 5 marca 2003) przyciągnął 8,5 milionową widownię (23%). Więcej emocji wzbudziła druga połowa spotkania - zmagania reprezentantów Wisły Kraków

Reklama

o awans śledziło wtedy 9 mln Polaków (25%). Dla porównania pierwsza połowa przyciągnęła nieco mniejszą widownię - 7,9 mln (22%). Spośród wszystkich oglądających w tym czasie telewizję 56% miało włączoną TVP2. Łączny koszt reklam wyemitowanych przy tym spotkaniu wyniósł 270 tys. złotych. Przypomnijmy, że rozgrywkę sprzed dwóch tygodni, która odbyła się w Rzymie (Lazio Rzym - Wisła Kraków, 20 lutego 2003, TVP2) obejrzało prawie 6 mln Polaków (16,2%)

W latach 2001 - 2003 średnia oglądalność meczów rozegranych w ramach Pucharu UEFA kształtowała się na poziomie 6% (2,2 mln osób). Najlepiej oglądanym meczem było wczorajsza rozgrywka

z Krakowa, drugie w rankingu było spotkanie tych samych drużyn w Rzymie (Lazio Rzym - Wisła Kraków, 20 lutego 2003, TVP2). Na trzeciej pozycji uplasował się mecz Wisła Kraków - Schalke 04

(z 10 grudnia 2002) z prawie 4,5 milionową (12%).

Dla porównania średnia oglądalność meczów rozegranych w ramach Ligi Mistrzów (Polsat, TVP2,

w latach 2001-2003) kształtowała się na poziomie 7% (2,4 mln osób). Najlepiej oglądany mecz (Real Madryt-Bayer z 15.05.2002, Polsat) osiągnął wielkość widowni równą 9% (3,2 mln), a najsłabiej oglądane spotkanie (Arsenal-AFC Ajax, z 18.02.2003, TVP2) przyciągnęło 2% widownię (760 tys.)

Dowiedz się więcej na temat: TNS OBOP | UEFA | Rzym | Wisła Kraków | mecz | Lazio Rzym | Wisła

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje