Jak powiedział dyrektor kontraktu na budowanym obiekcie na Maślicach dr inż. Jens Stark, pierwsze dwa rygle przyjechały do Wrocławia rano na ciężarówkach, a kolejne dwie sztuki dowiezione zostaną jeszcze w środę. "Następne rygle będą dostarczane w partiach po trzy sztuki. Przyjazd tych największych o długości blisko 40 m zaplanowany jest na sierpień" - mówił Stark. Budowlańcy chcą, aby rygle były dostarczane nocą, a montowane w ciągu dnia, aby uniknąć konieczności magazynowania ich na placu budowy. "Ich stawianiem zajmuje się ekipa, która montowała takie żelbetonowe prefabrykaty na budowie stadionu we Frankfurcie" - dodał dyrektor. W pierwszej fazie zamontowanych zostanie 13 rygli, a cała operacja, łącznie z położeniem stopni trybun, zakończy się w połowie listopada. W sumie do Wrocławia z niemieckich fabryk firmy Max Boegl przetransportowanych zostanie ok. stu rygli. Najcięższy z nich będzie miał długość ok. 40 m i będzie ważył 110 ton. - Najcięższe elementy przywiezione zostaną do Wrocławia koleją, ponieważ transport obiektu o takich gabarytach za pomocą ciężarówek byłby niezwykle skomplikowany - mówił wcześniej prezes spółki Wrocław 2012 Sławomir Wojtas. Wielkie rygle zostaną przeniesione na ciężarówki dopiero po dotarciu do stolicy Dolnego Śląska. Ze stacji kolejowej na stadion transportowane będą ulicami miasta. Wrocławski stadion ma mieścić prawie 42 tys. widzów. Będzie obiektem wielofunkcyjnym, na którym oprócz meczów piłkarskich, można będzie organizować m.in. koncerty. Pod trybunami znajdą się cztery niezależne budynki, w których powstanie m.in. największy we Wrocławiu klub fitness, kasyno, dyskoteka oraz sale konferencyjne i biurowe.