"Koncentrujemy się na działaniach mających zapewnić jak najlepszy serwis dla gości turnieju. Oznacza to, że musimy zapewnić kibicom precyzyjną informację ułatwiającą dojazd, podróżowanie po Polsce, warunki i możliwości zakwaterowania. Spotykamy się z przedstawicielami stowarzyszeń kibiców z różnych krajów, rozmawiamy o ich oczekiwaniach, aby jak najlepiej przygotować się do przyjęcia setek tysięcy gości" - mówi Piotrowski. Spółka PL.2012, we współpracy z miastami-gospodarzami, przygotowała alternatywne koncepcje transportowe zarówno w skali miejskiej jak i ogólnokrajowej. Zakładają one różne warianty organizacji ruchu kibiców i jego natężenia w zależności od składu grup finałowego turnieju. Które z nich będą realizowane, okaże się 2 grudnia, po losowaniu składu grup. "Ta data to jeden z kamieni milowych w przygotowaniach. Dopiero po losowaniu zapadną ostateczne decyzje dotyczące koncepcji transportowych. Od 3 grudnia rozpoczniemy wdrażanie dwóch niezwykle ważnych projektów skierowanych do kibiców - polish pass i polish guide" - wyjaśnia Mikołaj Piotrowski. Polish pass to nowatorski pomysł, oferujący kibicom kompleksową ofertę obejmującą możliwość wykupienia "w pakiecie" zakwaterowania, usług transportowych, zarówno w mieście jak i na dalsze dystanse, włącznie z biletami lotniczymi, a także opiekę ubezpieczeniową. Propozycja wzbudza spore zainteresowanie kibiców zagranicznych, a wszystkie szczegóły ogłoszone zostaną w pierwszych dniach grudnia. W tym samym terminie ruszy projekt "polish guide" - kompleksowego informatora dla zagranicznych gości turnieju, który ma być dostępny zarówno przez internet jak i poprzez urządzenia mobilne. Ten swego rodzaju "przewodnik kibica" ma za zadanie dostarczyć podstawowych informacji o kraju, miastach-gospodarzach, atrakcjach turystycznych czy bazie hotelowej i gastronomicznej. W grudniu gotowe będą już wszystkie polskie stadiony budowane na Euro 2012. Jak zapewnia spółka PL.2012 na przełomie listopada i grudnia zakończone zostaną wszystkie podstawowe prace Stadionie Narodowym i obiekt gotów będzie do organizowania zarówno imprez kulturalnych jak i meczów piłkarskich. "Szczególnie ważne będzie przetestowanie funkcjonowania stadionu podczas imprez gromadzących wielotysięczną widownię. Takie testy przeszły już stadiony w Poznaniu, Wrocławiu czy Gdańsku, obecnie pracujemy nad harmonogramem imprez w Warszawie. Nie ukrywam, że szczególnie zależy nam na ważnych, międzynarodowych meczach piłkarskich, bo wówczas można będzie sprawdzić w praktyce jak funkcjonuje sam obiekt, jak pracują stewardzi, jak przebiega współpraca ze służbami miejskimi" - mówi rzecznik spółki PL.2012. Także w grudniu otwarty zostanie kolejny odcinek autostrady A2, z Nowego Tomyśla do Świecka, co połączy niemiecką sieć drogową z węzłem w Strykowie pod Łodzią. Trwają prace przy odcinku ze Strykowa do Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że trasa ta w maju przyszłego roku będzie przejezdna, ale harmonogram jest bardzo napięty. "Musimy zakładać każdy możliwy scenariusz, bo walka z czasem będzie trwała do ostatnich dni" - zauważa Piotrowski, dodając jednocześnie, że znacznie bardziej zaawansowane są prace przy rozbudowie lotnisk. Specjaliści z PL.2012 zakładają, że to właśnie lotniska pełnić będą podczas mistrzostw kluczową rolę w komunikacji międzynarodowej, a natężenie ruchu wzrosnąć może nawet o 100 procent. Stołeczne lotnisko Chopina już dziś jest przygotowane na taki wzrost ruchu, a porty regionalne, po modernizacji, będą w stanie obsłużyć około 35 operacji (startów i lądowań) na godzinę, ponad dwukrotnie więcej niż obecnie. Z uwagi na wprowadzone przez UEFA połączenie par miast-gospodarzy (Warszawa i Wrocław oraz Gdańsk i Poznań) duże znaczenie dla komunikacji międzymiastowej będą miały połączenia kolejowe. "Zależało nam, aby przejazd koleją pomiędzy miastami nie przekraczał czterech godzin. Na takie czasy przygotowani są kibice, bowiem podobne standardy obowiązywały na poprzednim turnieju, w Austrii i Szwajcarii" - podkreśla dyrektor ds. komunikacji PL.2012. Jego zdaniem prowadzone obecnie prace modernizacyjne pozwolą zrealizować taki scenariusz, za wyjątkiem trasy Warszawa - Wrocław, gdzie czas przejazdu wynosić będzie około 5 godzin.