To oni mają najwięcej kibiców!

Nie Real Madryt, FC Barcelona, ManUnited, ani nie Legia, czy Lech Poznań, tylko Wisła Kraków ma najwięcej kibiców w Polsce! Dowiodły tego badania przeprowadzone przez IQS Quant Group na zlecenie "Gazety Wyborczej".

W badaniach przepytano blisko osiem tysięcy ludzi z całej Polski, z których każdy zadeklarował, że interesuje się futbolem. Na pytanie, któremu polskiemu klubowi kibicujesz najbardziej aż 26,18 proc. wskazało na Wisłę! Na drugim miejscu pod względem popularności jest Legia Warszawa (19,54 proc.). Ze sporą stratą trzeci jest Lech (10,44 proc.), przy czym ankietę przeprowadzano przed meczami "Kolejorza" z Deportivo i Feyenoordem, które zadecydowały o awansie zespołu do 1/16 Pucharu UEFA. Dalej są: Górnik Zabrze (7,04 proc.), Widzew Łódź (5,87 proc.), Ruch Chorzów (2,45), Korona Kielce (2,05), Pogoń Szczecin (2,04), Śląsk Wrocław (2,01), Lechia Gdańsk (1,91), Jagiellonia (1,73) i Cracovia (1,59).

Reklama

Biorąc pod uwagę wszystkie kluby Europejskie, wygrywa również Wisła (23 proc.), bijąc na głowę nie tylko krajowego konkurenta - Legię (16 proc.), ale też światowe potęgi - Barcelonę (9 proc.) i Real Madryt (7 proc.).

- Niedawno Sport und Markt, które mówiły o tym, że rozpoznawalność marki Wisła jest na 16. miejscu w Europie. Te badania wysoko nas pozycjonowały, bo druga drużyna z Polski - Legia była daleko w tyle. Te najnowsze potwierdzają tylko popularność naszego klubu, krajowa konkurencja jest dla nas tłem - zwraca uwagę Grzegorz Falk, dyrektor marketingu Wisły SA. - Faktem, że pod względem popularności wyprzedzamy nawet Barcelonę, czy Real jesteśmy zaskoczeni. Mówi się, że Lech Poznań ma najlepszy marketing, ale i tak nie gwarantuje mu to największej popularności. Wynika z tego jasno, że strategia, którą obrała Wisła jest bardziej skuteczna. Większy wpływ na popularność mają wyniki sportowe, niż nawet najlepsze ruchy marketingowe.

- Takie badania pojawiają się co jakiś czas. To dla nas rewelacyjna informacja, która potwierdza naszą dominację - cieszy się rzecznik krakowskiego klubu Adrian Ochalik. - Prowadzenie w tego typu ankietach to przeogromny potencjał. Te badania przeprowadzono w Polsce, a wiemy też, że Polacy mieszkający za granicą bardzo się interesują Wisłą. Badania Sport und Markt pokazały, że 6,6 mln ludzi w Europie szuka informacji o naszym klubie.

JEŚLI MASZ INNE ZDANIE MOŻESZ ZAGŁOSOWAĆ TUTAJ

INTERIA.PL/GW
Dowiedz się więcej na temat: Legia Warszawa | Wisła | sport | Madryt | Real Madryt | Real | Lech Poznań

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL