"Czarne Koszule" przyciągały uwagę dużą aktywnością na rynku transferowym. Pozostałe kluby,w większości, pozostawały w urlopowym letargu. W czerwcu dziennikarze znacznie mniej miejsca poświęcali doniesieniom o polskiej piłce. Warto zaznaczyć, że wszystkie monitorowane kluby zanotowały spadki ilościowe publikacji - łącznie z liderem. Nic dziwnego, bo sezon Ekstraklasy zakończył się już w maju, a na początku czerwca rywalizowały tylko kluby I-ligowe. W badaniach wzięto pod uwagę sumę publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów piłkarskich w Polsce. Dwie ostatnie kolejki oraz podsumowania sezonu sprawiły, że tym razem przedstawiciele zaplecza Ekstraklasy wypadli w analizach medialnych niejednokrotnie lepiej niż kluby z najwyższej klasy rozgrywkowej. Dotyczy to zwłaszcza Górnika Zabrze (2. miejsce) i Widzewa Łódź (4.), które wywalczyły awans. Badanie POLSKA PIŁKA obejmuje 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 największych portali internetowych. W czerwcu ukazało się 6 400 publikacji na temat monitorowanych klubów. To o 36 procent mniej niż miesiąc wcześniej. Doniesienia o rodzimej lidze zostały przyćmione w dużym stopniu przez mistrzostwa świata w RPA. O Polonii Warszawa ukazało się 926 informacji - 417 w prasie i 509 w Internecie. Jeżeli chodzi o publikacje prasowe to więcej zanotował ich Górnik Zabrze, jednak odpowiadały za to głównie tytuły regionalne. Aż 47 procent informacji o Polonii ukazało się w gazetach ogólnopolskich, co jest najwyższym współczynnikiem w lidze. Media donosiły zwłaszcza o zakontraktowaniu nowych piłkarzy - Patryka Rachwała, Dariusza Pietrasiaka, czy Arkadiusza Onyszki, a także przyjściu Pawła Janasa, który objął funkcję wiceprezesa. Klub Józefa Wojciechowskiego odnotował także najwyższy ekwiwalent reklamowy, który przekroczył kwotę 5,8 mln złotych. W tym zestawieniu druga była Wisła Kraków (5,4 mln zł), a trzeci Lech Poznań (niecałe 5 mln zł). Najczęściej na pierwszych stronach gazet znajdowały się Górnik Zabrze i Widzew Łódź (odpowiednio - 16 i 15 razy). Trzecia była Polonia Bytom, która figurowała tam ośmiokrotnie. Duże zmiany zaszły także w zestawieniu regionów. Najczęściej o polskiej piłce pisało się na Śląsku. Dotychczasowy lider - Małopolska - znalazł się na drugiej pozycji. Najbardziej medialnym klubem w Polsce w zestawieniu łącznym od marca pozostaje Wisła Kraków. Drugi jest Lech Poznań, a trzeci Ruch Chorzów. Polonia Warszawa plasuje się na ósmej pozycji.