"W poprzednim sezonie frekwencja w halach wzrosła o 50 procent, a oglądalność transmisji telewizyjnych o 36. Jako sponsor tytularny ligi uznaliśmy, że to dla nas bardzo dobry wynik i dlatego zdecydowaliśmy się nadal promować swoją markę w ten właśnie sposób" - powiedział na konferencji prasowej w Gdyni dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR Tauron Polska Energia S.A Paweł Gniadek. Jeszcze dłużej będzie trwać współpraca PLK z TVP SA, która wykupiła prawa do transmisji ligowych meczów na najbliższe trzy sezony. "Mecz o Superpuchar Polski między Asseco Prokomem Gdynia i Treflem Sopot będzie zatem uwerturą naszej współpracy. Koszykówka jest coraz bardziej atrakcyjnym towarem i mecze TBL na pewną wzbogacą naszą weekendową ofertę. Relacje z tych spotkań nadal będzie można oglądać w TVP Sport oraz w ośrodkach regionalnych" - zaznaczył sekretarz programowy TVP Sport Jarosław Idzi. Umowa przewiduje, że w tym sezonie przeprowadzonych zostanie co najmniej 50 relacji nie tylko z meczów TBL, ale również z Meczu Gwiazd i finałowego turnieju Intermarche Basket Cup Pucharu Polski. "W minionym sezonie pokazaliśmy 59 meczów. Najwyższą oglądalność zanotowaliśmy podczas jednego z finałowych spotkań, które obejrzało ponad 60 tysięcy widzów. Średnia wyniosła natomiast około 30 tysięcy" - poinformował Idzi. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości kontynuowania współpracy z naszymi sprawdzonymi partnerami. Mamy nadzieję, że najbliższy sezon będzie lepszy od poprzedniego, z którego i tak jesteśmy usatysfakcjonowani. Na uwagę zasługuje bowiem wyższy poziom oglądalności, lepsza frekwencja w halach oraz sportowy progres. Cieszy nas też, że pojawiło się sporo młodych i zdolnych rodzimych koszykarzy, którzy odgrywają w TBL coraz ważniejszą rolę. Znalazło to też przełożenie na reprezentację Polski" - podsumował Jakubowski.