W koszykówce jest jak w polityce

Utex Row Rybnik to beniaminek Polskiej Ligi Koszykówki Kobiet. Organizacyjnie może jednak służyć za materiał szkoleniowy dla speców od marketingu sportowego.

Rzadko kiedy ligowy debiutant wpada do ligi z takim impetem i robi tak dobre wrażenie na reszcie stawki. Zespół zgłoszono do europejskich pucharów, zebrano mieszankę uznanych zawodniczek (m.in. Nikita Bell, Magdalena Skorek, Hollie Merideth), postawiono także na promocję klubu i otwarcie na kontakt z kibicami i mediami.

Reklama

- Dla nas takie działania są normą. Im więcej klubów to zrozumie, tym większe korzyści będą dla całej dyscypliny - podkreśla prezes Adam Greczyło.

Greczyło jest przedstawicielem młodego pokolenia działaczy; obeznany w marketingu, otwarty na nowe wyzwania, ale i twardo stąpający po ziemii. Na przeciwnym biegunie są otoczeni pseudodoradcami, lub co gorze wszystkowiedzący prezesi.

- Są działacze, którzy boją się włączyć komputer. Wiele klubów biegle nie posługuje się mailem, kuleją strony internetowe. Starzy nie dopuszczają młodych do głosu - wylicza.

Tymczasem w profesjonalnej koszykówce jest jak w polityce. - Przy okazji kampanii wyborczych partie korzystają z pomocy doradców, którzy budują ich wizerunek - mówi sternik klubu z Rybnika.

W jego klubie jest podobnie. Wszelkie działania oparte są o przemyślaną strategię, a marketingowcy pracują nad pozytywnym wizerunkiem klubu i odpowiednim nagłośnieniu w mediach, co pozwoli zwrócić uwagę sponsorów.

W Rybniku - chociaż organizacyjnie i marketingowo klub plasuje się w ścisłej czołówcę ligi - twardo stąpają po ziemii przed nadchodzącym sezonem. Celem jest awans do najlepszej ósemki rozgrywek i zaaklimatyzowanie się na parkietach Ford Germaz Ekstraklasy. W kolejnych latach zespół ma się jednak włączyć do walki o najwyższe cele.

- Zakładamy, aby w ciągu 3-4 lat włączyć się do walki o medal. To czy nam się powiedzie będzie uzależnione od finansów. Marketingowo i organizacyjnie będziemy gotowi - przyznaje prezes Greczyło.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje