Samochód Solberga jest modelem Xsary z 2006 roku, który został zmodernizowany przed tegorocznym sezonem, ale mimo to i tak ustępuje parametrami technicznymi modelowi C4 w specyfikacji 2009 czy Fordom Focusom WRC. "Xsara już nie nadaje się do jazdy, nie ma sensu inwestować sporych kwot w jej odbudowę. I tak nie mam już szans walki o czołowe lokaty w tym roku, budżet trzeba zachować na przyszły sezon" - przyznał Solberg po ogłoszeniu decyzji o wycofaniu się z dwóch rajdów. W ostatnich dniach Solberg testował Citroena C4 WRC z 2007 roku i liczy na to, że jego zespołowi uda się wynająć ten samochód na ostatnią eliminację mistrzostw świata - Rajd Wielkiej Brytanii zaplanowany pod koniec października. Pod koniec grudnia 2008 roku z udziału w rajdowych mistrzostwach świata z powodu kryzysu gospodarczego wycofał się zespół Subaru World Rally Team, którego Norweg był kierowcą fabrycznym przez ostatnie kilka lat. Solberg miał poważne problemy ze znalezieniem nowego zespołu, z tego powodu nie wystartował w styczniu w Rajdzie Irlandii, pierwszej tegorocznej eliminacji mistrzostw świata. Na przełomie stycznia i lutego udało mu się w końcu założyć prywatny zespół, którego budżet pozwolił jednak tylko na wynajęcie używanej Xsary 2006. Pomimo słabszego niż rywale sprzętu Norweg jest aktualnie, na trzy rajdy przed końcem sezonu, na 6. miejscu w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata mając 25 pkt. prowadzi Fin Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) - 68 pkt przed broniącym tytułu mistrzem świata Francuzem Sebastienem Loebem (Citroen C4 WRC) - 65 pkt.