"To niesamowite, niemal jak sen. Jestem bardzo szczęśliwy z 50. zwycięstwa, ale to jeszcze nie koniec, już zmierzam po 51.!" - powiedział na mecie Francuz, który zdominował pierwsze trzy tegoroczne starty. Wcześniej był też najlepszy w Rajdzie Irlandii i Rajdzie Norwegii; prowadzi w klasyfikacji generalnej z kompletem 30 punktów. Loeb jechał ostatnie odcinki specjalne bardzo ostrożnie, by nie roztrwonić blisko 50-sekundowej przewagi. Ostatecznie wyprzedził drugiego w imprezie Fina Mikko Hirvonena (Ford Focus WRC) o 27,2 s. W niedzielne przedpołudnie udaną walkę o trzecie miejsce w imprezie stoczył Norweg Petter Solberg (Citroen Xsara), który na mecie stracił 1.49,9 do zwycięzcy, ale pokonał Hiszpana Daniego Sordo (Citroen C4 WRC) - 2.26,3, choć po dwóch etapach zajmowali odwrotne pozycje. Solberg, mistrz świata z 2003 roku, rozpoczął sezon od drugiej eliminacji - Rajdu Norwegii, bowiem długo szukał sponsorów chętnych do sfinansowania jego startów po tym, jak z MŚ wycofał się jego zespół Subaru. Ma do dyspozycji Citroena Xsarę, model z 2006 roku, ale mimo to udanie rywalizuje z kierowcami posiadającymi lepsze od niego auta. W lutym przed własną widownią zajął szóste miejsce. Po Rajdzie Norwegii zainstalował nowy silnik i wymienił zawieszenie. "Byłem zadowolony po występie w Skandynawii, a teraz jestem pod jeszcze większym wrażeniem. Nie spodziewałem się, że ten stary samochód może się tak dobrze spisać. Ale to tylko dowodzi, że Xsara jest jednym z najlepszych modeli Citroena" - powiedział Solberg, który w niedzielę wykorzystał kilkunastominutową stratę Sordo spowodowaną wypadnięciem do rowu. Jako 17. załoga w klasyfikacji generalnej Rajdu Cypru do mety dojechali Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem. Do Loeba stracili 31.56,1. W klasyfikacji junior WRC Kościuszko był drugi, ustępując tylko Czechowi Martinowi Prokopowi (Citroen C2), który zajął w imprezie 14. miejsce - 30.19,3 Od piątku do niedzieli rywalizacja toczyła się na 14. odcinkach specjalnych o łącznej długości 332,1 km; cała trasa imprezy liczyła 1198,1 km. Rajd Cypru wrócił w tym roku do kalendarza MŚ po trzyletniej przerwie. Zanim z niego wypadł, trzy kolejne edycje wygrał Loeb (2004-2006). Wyniki Rajdu Cypru: 1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4) 4:50.34,7 2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) strata 27,2 s 3. Petter Solberg (Norwegia/Citroen Xsara) 1.49,4 4. Dani Sordo (Hiszpania/Citroen C4) 2.26,3 5. Matthew Wilson (W.Brytania/Ford Focus) 6.41,0 6. Conrad Rautenbach (Zimbabwe/Citroen C4) 11.11,9 7. Federico Villagra (Argentyna/Ford Focus) 13.18.5 8. Khalid Al Qassimi (ZEA/Ford Focus) 13.44,1 9. Patrik Sandell (Szwecja/Skoda Fabia) 19.36,6 10.Armindo Araujo (Portugalia/Mitsubishi Lancer) 19.54,9 .. 14.Martin Prokop (Czechy/Citroen C2) 30.19,3 17.Michał Kościuszko (Polska/Suzuki Swift) 31.56,1 Klasyfikacja MŚ kierowców (po 3 eliminacjach): 1. Sebastien Loeb (Francja) 30 pkt 2. Mikko Hirvonen (Finlandia) 22 3. Dani Sordo (Hiszpania) 17 4. Henning Solberg (Norwegia) 10 5. Petter Solberg (Norwegia) 9 6. Matthew Wilson (W.Brytania) 8 7. Jari-Matti Latvala (Finlandia) 6 8. Chris Atkinson (Australia) 4 9. Sebastien Ogier (Francja) 3 10.Conrad Rautenbach (Zimbabwe) 3 Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 3 eliminacjach): 1. Citroen Total WRT 48 pkt 2. BP-Ford Abu-Dhabi WRT 32 3. Stobart VK M-Sport Ford WRT 22 4. Citroen 11