Wszystko zaczęło się bardzo niewinnie. Na oficjalnym profilu Renault Sport F1 na Twitterze pojawiła się wiadomość graficzna, opatrzona tytułem: "Ekscytująca wiadomość nadchodzi". Chodziło o zapowiedź nowego modelu samochodu clio, który swoją kolorystyką i designem ma przypominać bolidy "jedynek". Wtem do grona komentując dołączył obserwowany przez ponad 2 miliony użytkowników profil Mercedes-AMG F1, pisząc: "Ogłoście Kubicę". W odpowiedzi Renault nie wzięło w obronę polskiego kierowcy, który w trakcie kariery w F1 był zawodnikiem tego zespołu, a jedynie odbiło piłeczkę: "Wy ogłoście Kubicę". W żartach lub nie, ale nazwisko Kubicy zostało potraktowane niczym kukułcze jajo, którego nikt nie potrzebuje i każdy chce się go pozbyć. Na taką ironię Kubica, który nieoficjalnie już definitywnie przegrał rywalizację z Rosjaninem Siergiejem Sirotkinem o miejsce w zespole Williamsa, chyba w żaden sposób sobie nie zasłużył. Art