Najlepszy czas na wszystkich 11. odcinkach specjalnych miał Hiszpan Dani Sordo (citroen C4 WRC) testujący samochód przed Rajdem Szwecji, ale wyniki kierowców jadących samochodami WRC nie są uwzględniane w klasyfikacji generalnej. W tej sytuacji rajd wygrał Fin Kosti Katajamaeki (mitsubishi lancer Evo X), a jedyny polski kierowca jadący w imprezie Michał Sołowow (peugeot 207 S2000) uplasował się na 15. pozycji. Raeikkoenen na drugim odcinku specjalnym wypadł z trasy i złamał przydrożne drzewo. Jego citroen C4 WRC został uszkodzony, ale kierowca ze stratą ponad 30 minut zdołał dojechać do mety. Samochód naprawiono i Fin kontynuował jazdę. Raeikkoenen na początku grudnia 2009 roku podpisał roczny kontrakt z zespołem Citroen Junior World Rally Team i będzie startował samochodem w wersji C4 WRC. Weźmie udział w 12 z 13 eliminacji mistrzostw świata. Michał Sołowow na trasie drugiego etapu wjechał w śnieżną bandę i stracił ponad cztery minuty. Załoga spadła z 8. na 17. miejsce. Gdyby nie ta "przygoda", były szanse na miejsce w czołowej ósemce. Wyniki 45. Arctic Lapland Rally: 1. Dani Sordo (Hiszpania/citroen C4 WRC) 1:38.29,1 2. Kosti Katajamaeki (Finlandia/mitsubishi lancer Evo X) strata 6.07,7 (zwycięzca rajdu) 3. Jarkko Miettinen (Finlandia/skoda fabia S2000) 7.16,1 4. Juha Salo (Finlandia/mitsubishi lancer Evo X) 8.06,9 5. Kristian Sohlberg (Finlandia/subaru impreza STi) 9.12,3 6. Ari Vihavainen (Finlandia/mitsubishi lancer Evo IX) 9.40,6 .. 16. Michał Sołowow (Polska/peugeot 207 S2000) 14.16,6 58. Kimi Raeikkoenen (Finlandia/citroen C4 WRC) 36.38,9