Polski kierowca Williamsa mówił po testach, że "dzień nie poszedł tak jak powinien...", dlatego, że ekipa nie zdążyła przetestować wielu rzeczy, których poza torem nie da się zrobić. - Podczas tych testów zrobiłem może 20 procent tego, co powinienem. Dla mnie ten test skończył się w środę w południe - powiedział Kubica. Jak dodał, przygotowany bolid był daleki od optymalnego stanu. Najprawdopodobniej zabrakło części zamiennych. - Nie przejechałem więcej niż 15 okrążeń za jednym razem. Wyciągnęliśmy maksimum z tego, co było. W środę w południe zyskałem sporo pewności, ale teraz ona zniknęła - mówił Polak. - Trudno osiągać postępy, gdy stoi się w garażu lub jedzie samochodem w konfiguracji, w jakiej nie powinien być. Zespół z Grove desperacko próbował nadrobić stracony czas. Bolid FW42 był gotowy do jazd testowych dopiero dwa dni po konkurentach. W ostatnim tygodniu testów Robert Kubica i George Russell jechali na pełnych obrotach. Pokonali wiele okrążeń. Kubica w środę przejechał 130 kółek, a Russell w czwartek aż 140, jednak czasy uzyskiwane przez kierowców Williamsa odbiegały od najlepszych.W czwartek najlepszy wynik od początku testów "wykręcił" Charles Leclrec z Ferrari (1.16,231), ale w piątek pobił go kolega z teamu Sebastian Vettel (1.16,221). Team z Maranello prezentował się na torze Catalunya bardzo dobrze i wygląda na to, że będzie głównym faworytem do zwycięstwa w otwierającym sezon Grand Prix Australii. "Tempo Ferrari jest bardzo dobre. To dla nas wyzwanie trudniejsze niż kiedykolwiek" - stwierdził obrońca mistrzowskiego tytułu Lewis Hamilton z Mercedesa. Zapis relacji z popołudniowej sesji piątkowych testów: Godz. 18:05To koniec zimowych testów. Robert Kubica przejechał ostatniego dnia 90 okrążeń. Uzyskał wprawdzie najgorszy czas (1:18.993) i jako jedyny nie zszedł poniżej granicy 1:18, ale przede wszystkim po początkowych kłopotach team Williamsa mógł się normalnie ścigać. Polak ćwiczył też pit stopy i starty. Początek sezonu - za dwa tygodnie w GP Australii na torze w Melbourne. Godz. 18:00Oto dwaj faworyci przed nowym sezonem - Lewis Hamilton i Sebastian Vettel. Testy to potwierdziły. Godz. 17:35W pewnym momencie Kubica był jedyny na torze, potem wyjechali jeszcze ponownie Hamilton (ale z bardzo słabym ostatnim okrążeniem 1:21.912) i Sainz. Godz. 17:30Scuderia podsumowała starty swojego najlepszego kierowcy Sebastiana Vettela: w sumie 110 okrążeń i ponad 520 km, najlepszy czas 1:16.221. Godz. 17:25Po próbnych pit stopach, Kubica ćwiczył również starty. Godz. 17:18Niko Hulkenberg pojechał jeszcze lepiej niż dotychczas - 1:16:843 (po przejechaniu 40 okrążeń), co daje czwarty czas. Godz. 17:15 Williams ćwiczy teraz pit stopy, a zatem Kubica zjeżdża często z toru. Godz. 17:10 Tymczasem Lewis Hamilton tak się rozpędził na koniec testów, że przejechał okrążenie w czasie 1:16.224, zaledwie o 0.003 wolniej od najlepszego Sebastiana Vettela. Godz. 17:07Robert Kubica wrócił na tor! Godz. 17:05Niko Hulkenberg w bolidzie Renault poprawił swój wynik - 1:17.092 na oponach C5. Godz. 17:00Przypomnijmy na godzinę przed oficjalnym zakończeniem testów, Robert Kubica przejechał 76 okrążeń, uzyskując najlepszy czas 1:18.993. Jest to jednak najgorszy wynik w stawce jeżdżących dzisiaj kierowców. Godz. 16:50Lewis Hamilton z nowym najlepszym czasem: 1:16.628. Godz. 16:45Brytyjski mistrz świata przejechał dotychczas w sumie 38 okrążeń. Oto, jak jeździły poszczególne ekipy: Mercedes - 110, Ferrari - 110, Toro Rosso - 122, McLaren - 117, Haas - 122, Renault - 86, Red Bull - 29, Racing Point - 102, Williams - 74. Godz. 16:40Lewis Hamilton przejechał kolejne okrążenie w czasie 1:17:360. Przypomnijmy, jego najlepszy wynik to 1:17.106 na oponach C4. Godz. 16:30Kwiat i Raikkonen systematycznie powiększali swoją imponującą liczbę okrążeń. Dołączył do nich Sainz na jednych z najtwardszych opon C2. Godz. 16:25Zespół Ferrari poinformował, że w bolidzie Vettela doszło do awarii elektryki. Naprawa wymagałaby zbyt wiele czasu, dlatego zespół ogłosił, że w tych okolicznościach zmuszony jest przedwcześnie zakończyć tegoroczne testy. Jednak wszystko to, co do tej pory pokazała ekipa Scuderii przed startem sezonu, mimo drobnych kłopotów było imponujące... Godz. 16:20Kolejni zawodnicy poprawiają czasy (m.in. Huelkenberg 1.17,603) i maksymalnie wykorzystują finałowy dzień testów, a Robert Kubica nadal pozostaje w garażu. Praca nie dotyczy tylko kierowców, bo to również ostatnia szansa na komfortowe przetestowanie wewnętrznych procedur. Stąd tak wiele pit-stopów i rotujący się załoga członków ekip. Godz. 16:14"Stajnia" Alfa Romeo przekazała komunikat, że Tatiana Calderon nadal będzie kierowcą testowym szwajcarskiego zespołu w tym sezonie. Co więcej, 25-letnia Kolumbijka będzie także pierwszą kobietą, która weźmie udział w tegorocznych mistrzostwach Formuły 2. Godz. 16:10Po poprawkach w bolidzie Mercedesa swój nowy rekord piątkowych testów ustanowił Hamilton. Czas mistrza świata to 1.17,106 na oponach w specyfikacji C4. Godz. 16:06Drugim zawodnikiem, mającym na koncie 100. "kółek", został Carlos Sainz z McLarena. Godz. 16:05Oficjalna strona Formuły 1 słusznie odnotowała, że w zeszłym tygodniu trzy największe zespoły (Ferrari, Mercedes i Red Bull) wyglądały na nie do zatrzymania pod względem niezawodności, ale w tym tygodniu wszystkie złapały zadyszkę. Cóż, pozostały niecałe dwa tygodnie, aby przed Grand Prix Australii udało im się wyeliminować wszystkie techniczne i mechaniczne chochliki. Godz. 16:01Zespół Williamsa ma swoje problemy, ale niewiele lepiej wiedzie się ekipie Racing Point. Ekipa, która zastąpiła Force India, ma drugi najwolniejszy czas podczas zimowych testów. Tyle tylko, że znacznie szybszy od Kubicy Sergio Perez ma szansę nieco poprawić notowania podczas generalnego sprawdzianu. Godz. 15.59Robert Kubica przebywa obecnie w boksie. Kierowca Williamsa ma w tej chwili odnotowane 74. okrążenia, ale jego najlepszy czas to wciąż 1.18,993. Godz. 15:52W momencie, gdy Red Bull i Ferrari mają problem, Mercedes jest jedyną z trzech największych firm, która "nabija" licznik na torze i wykręca kolejne kilometry. Godz. 15:50Reporter Autosportu odnotował, że na trybunach, podczas przymusowej przerwy z powodu awarii Vettela i czerwonej flagi, bardzo dobrze bawił się fan klub Roberta Kubicy, śpiewami okazując wsparcie swojemu ulubieńcowi. Godz. 15:44Magnussen poprawia swój najlepszy czas na oponach C5, który od tej chwili wynosił 1.17,565 i niebawem zjechał do boksu. Godz. 15:42Zielona flaga, sesja znów ruszyła. Na tor wrócili Sainz, Raikkonen i Magnussen. Godz. 15:40Ferrari Vettela już wróciło na lawecie do pit-line'u. Godz. 15:31Po kolejnej awarii bolidu Vettela i koniecznej "reanimacji" auta reporter Sky Sports kąśliwie przypomniał słowa szefa zespołu Mattia Binotto, wypowiedziane po porannych testach: - Chcielibyśmy być bardziej niezawodni... Godz. 15:27Czerwona flaga na torze sprokurowana przez Vettela na 110. okrążeniu. Na szczęście nie doszło do wypadku, lecz Niemiec z powodu awarii znalazł się swoim Ferrari na poboczu toru na drugim zakręcie. To niemal identyczna sytuacja, do jakiej doszło na przedpołudniowej sesji z udziałem jego byłego kolegi, a obecnie kierowcy Alfy Romeo Kimiego Raikkonena. Godz. 15:20W czasie pierwszych dwunastu okrążeń Huelkenberg stopniowo się rozpędzał i poprawiał tempo, aż doszedł do czasu 1.19,298. Systematycznie piął się także Kevin Magnussen z Haasa, który wykręcił ósmy wynik 1.17,639. Godz. 15:17Sebastian Vettel i Charles Leclerc z Ferrari pochwalili balans nowego SF90, ale szef zespołu Mattia Binotto powiedział, że wciąż jest wiele do zrobienia. - Myślę, że wykonaliśmy sporo pracy, ale nie jestem zadowolony z tego, gdzie jesteśmy w tej chwili. Chcielibyśmy być szybsi i bardziej niezawodni, więc wciąż pozostaje wiele do zrobienia - powiedział dziennikarzom Binotto. Godz. 15:12Vettel został pierwszym kierowcą piątkowych testów, który przejechał 100 okrążeń. Godz. 15.11Już ponad 800 okrążeń McLarena podczas tegorocznych testów. To bardzo cenna zdobycz, zważywszy na problemy, jakie ten zespół miewał w tym okresie w poprzednich sezonach. Godz. 15:08Nastąpiła oczekiwana zmiana kierowców w bolidzie Renault, miejsce Daniela Ricciardo zajął Nico Huelkenberg i szybko zaczął zbierać okrążenia w RS19. Pierwszy pomiar Niemca wskazał najsłabszy czas 1.19,669. Godz. 15Problemy Red Bulla. Licznik Maksa Verstappena zatrzymał się na 29. okrążeniach i od kilku godzin nie dołożył żadnego "kółka" - to pokłosie wczorajszego wypadku Pierra Gasly'ego.