Otrzyma za to od EFF milion koron (500 tys. złotych) w okresie dwóch lat. Podczas konferencji prasowej w Oslo, w znanej restauracji Tjuvholmen, Bjoergen zaprezentowała w środę swoją pierwszą potrawę - gulasz z łososia. - Moje przepisy będą regularnie drukowane przez sponsora przez cały okres trwania kontraktu, który posiada opcję przedłużenia aż do zimowych igrzysk w Soczi w 2014 roku. Następną potrawą będzie sushi według mojej prywatnej receptury - powiedziała Bjoergen. Dyrektor handlowy EFF Merete Kristiansen podkreśliła, że jest to pierwszy indywidualny kontrakt reklamowy podpisany ze sportowcem. - Marit jest idealnym obiektem dla naszych produktów. Szczególnie podczas sezonu narciarskiego ponieważ będzie obecna w krajach, do których eksportujemy najwięcej ryb. Będziemy dostarczać jej świeże ryby i owoce morza na każde zgrupowanie i każdy wyjazd tak, aby mogła gotować i częstować innych, nawet konkurentki - powiedziała Kristiansen Biegaczka, która była nagroźniejszą rywalką Justyny Kowalczyk w minionym sezonie, jest pierwszym sportowcem norweskiej federacji narciarskiej (NSF), który otrzymał prawo do prywatnego kontraktu sponsorskiego. Dotychczas wszystkie kontrakty sponsorskie były podpisywane z NSF. Bjoergen jest obecnie najbardziej poszukiwanym obiektem reklamowym w Norwegii, a według magazynu branżowego Kampanje jest warta ok. 9 milionów koron rocznie (4,5 mln złotych). "Kontrakt z EFF jest pierwszym, lecz kolejka sponsorów do Bjoergen jest bardzo długa, a finansowa poprzeczka negocjacji ustawiona bardzo wysoko" - podkreślił magazyn.