"Średnio podczas każdego ligowego spotkania naszej drużyny na trybunach zasiadło 18,3 tys. osób, dzięki czemu możemy poszczycić się najwyższą w tym sezonie frekwencją w T-Mobile Ekstraklasie" - zauważył rzecznik prasowy gdańskiego klubu Michał Lewandowski. Ponadto na tym stadionie rozegrano 6 września międzypaństwowy mecz towarzyski Polska - Niemcy, który obejrzało 38 tys. widzów, towarzyskie spotkanie Lechii z Żalgirisem Wilno, mecz budowlańców Ukrainy i Polski realizujących inwestycje na Euro-2012 w obu krajach. Przez dwa dni rywalizowali również rolkarze w III Maratonie Sierpniowym im. Lecha Wałęsy. "To były najbardziej spektakularne ogólnodostępne imprezy. Na PGE Arenie miało miejsce jeszcze wiele innych wydarzeń komercyjnych i nie tylko. 18 z nich odbyło się pod auspicjami UEFA, a dotyczyły przygotowania stadionu do mistrzostw Europy. Wizytował nas także prezydent europejskiej federacji Michel Platini" - wyliczył prezes Lechii Operator, która jest dzierżawcą obiektu, Błażej Jenek. Na PGE Arenie Gdańsk przeprowadzono szkolenia i rekrutację stewardów przed Euro-2012, komercyjne sesje fotograficzne oraz transmisję z losowania grup finałowego turnieju ME. Odbyło się również 14 różnych konferencji. "Trzeba jeszcze dodać 28 tourów stadionowych. Niektóre wycieczki były zorganizowane dla firm odpłatnie, ale dzieci ze szkół i przedszkoli oraz pensjonariuszy ośrodków dla niepełnosprawnych gościliśmy za darmo. Od stycznia planujemy wprowadzić zwiedzanie stadionu do naszej stałej oferty" - dodał Jenek. Zgodnie z umową ze sponsorem tytularnym stadionu - PGE Polską Grupą Energetyczną S.A., dzierżawca obiektu zobowiązany jest zorganizować na obiekcie 50 imprez w ciągu roku. "Co najmniej 20 z nich musi mieć charakter masowy. Na razie nie musimy jeszcze spełnić tej normy. Na stadion weszliśmy później niż to było zaplanowane, a poza tym UEFA przejmuje PGE Arenę Gdańsk na prawach właściciela od 10 maja 2012 roku. 50 różnego rodzaju wydarzeń musimy zorganizować od lipca 2012 do czerwca 2013 roku. Uważam, że nie będziemy mieli z tym problemu" - zapewnił Jenek. Lechia Operator nastawia się na organizację mniejszych imprez dla firm i przedsiębiorstw. "Chodzi tutaj o różnego rodzaju konferencje i spotkania biznesowe. Właśnie na tego typu wydarzeniach, których jest kilkaset, bazują dzierżawcy i właściciele dużych stadionów w Niemczech" - podsumował Jenek.